Chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
90
Goedenavond,

Na jarenlang probleemloos gebruik van het programma, begint deze nu strubbelingen te vertonen. Bij het opstarten geeft windows een foutmelding, er zou een bepaald bestand kapot zijn.. De map waar dit bestand in staat is overigens ook niet te openen, hij geeft daar ook een foutmelding.. Uiteindelijk start iTunes wel op maar dit gebeurt met de mededeling "Welkom bij iTunes" (Alsof het programma voor de eerste keer geopend wordt..). Ik heb een printscreen gemaakt van de foutmelding en deze als bijlage bij mijn vraag gezet..

Ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen!

Tnx!

Naamloos2.jpgNaamloos.jpg
 
en wat heeft dat van doen met chkdk? Je hebt gewoon een corrupt bestand, kan gebeuren.

Hoe is dat zo gekomen, na een update misschien? Probeer eens even een update te forceren, misschien lost het probleem zich daarmee vanzelf op. Werkt het niet, zou je kunnen proberen of je het nog kan oplappen met een programma als Norton DiskDoctor of iets dergelijks.
Zo niet.... data veilig stellen en itunes opnieuw installeren. Dan heb je twee opties: iTunes verwijderen en een "clean install" uitvoeren, of proberen een nieuwe installatie over de oude heen te zetten. Dat laatste zou ik eerst proberen, dan heb je kans dat alle instellingen gewoon behouden blijven.
 
Omdat hij aangeeft dat ik een CHKDSK moet uitvoeren, wat overigens geen oplossing is voor het probleem..

Heb net eerst iTunes hersteld, dit haalde niks uit. Zelfde probleem bij opstarten van het programma bleef bestaan.
Toen heb ik iTues verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De eerste keer dat ik het programma dan open geeft hij geen foutmelding.. Maar als ik het programma dan afsluit en het weer opnieuw open, is de foutmelding weer terug..

Enige idee hoe je dat corrupte bestand dan kan fixxen?

Tnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan