Chmod

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Beste mensen,

Ik ben bezig met een project. Nu moet ik op mijn website een map aanmaken waar wat naartoe geüpload moet worden. Die map moet je de permissie 777 krijgen. Nu werkt de functie mkdir() wel, maar de chmod-functie daarin werkt niet. Hij blijft op 755 staan. Ook als ik los de functie chmod() gebruik werkt het niet. Ik heb een if-else statement gebruikt om de functie chmod() te testen en geeft weer dat het niet lukt.

Code:
PHP:
	$mkdir = "foto/user/".$foto_id;
	mkdir($mkdir, 0777) or die("<span class=\"error\">Error: dir</span>");
	chmod($mkdir, 0777);

De variabele $foto_id is gemaakt en de map wordt ook wel aangemaakt. Maar de permissie wordt dus niet op 777 gezet. Heb al vele forums langs gelopen, maar overal is het zeer onduidelijk tot niet uitgelegd. Ik hoop dat hier iemand mij een oplossing kan geven.

Vast bedankt!

Gr. Ronald!:)

Is de user waaronder het script loopt wel gerechtigd om de rechten op de map aan te passen?

Voor zo ver ik zie is de code goed...
Heeft het misschien mee te maken dat je php niet de juiste rechten heeft om chmod uit te voeren?

Staat PHP_SAFE_MODE aan?

Hoe check ik dat. Het is op een externe server, dus niet op een localhost. Dat moet toch in een .ini bestand? Nog nooit echt zoveel mee aan het klooien geweest ;).

Maak een bestandje aan met daar in
<?php phpinfo() ?>
En zoek enven naar safe_mode

Laatst bewerkt:
Mja, als je je hosting huurt, moet je contact op nemen met je hoster:P
Want ik denk neit dat je je php.ini mag wijzigen...
Als je dat wel kan, moet je m daar maar eens op off zetten..

Van php.net:
Note: When safe mode is enabled, PHP checks whether the files or directories you are about to operate on have the same UID (owner) as the script that is being executed. In addition, you cannot set the SUID, SGID and sticky bits.

Laatst bewerkt:
Het klopt inderdaad, ik kreeg laatst een mailtje dat ze die mode aan hadden gezet. Weer erg handig. Nou ik heb een mailtje gedaan, zal ik morgen wel horen.
Bedankt zover en tot de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan