Chrome drijfs mie kreezy!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamWitse

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Ik kon het niet geloven tot ik het 17 keer opnieuw bekeek:
Ik heb een pagina met een form die zichzelf oproept, gegevens verwerkt en terug een lege form afbeeldt. Zou moeten.

Als ik iets invoer, dan wordt de form opnieuw afgebeeld met als source (in Chrome is dat Ontwikkelaar | Broncode weergeven):
<td colspan="3" >
hier is de zin = Bospoeper! <BR><textarea class="wickEnabled" name="Zin" rows="4" cols="75" wrap="soft">Bospoeper!</textarea></td>

Helemaal zoals ik verwacht had, want de PHP-code maakt dit ook zo:
Code:
<?PHP if ($Zin == "") { $Zin = "Bospoeper!"; }echo "hier is de zin = $Zin <BR>" ; //test 
?>
<textarea class="wickEnabled" name="Zin" rows="4" cols="75" wrap="soft"><?PHP echo $Zin ; ?></textarea></td>

Maar als je de site bekijkt, zie je .... (zie bijlage)

De tekst in de textarea blijkt deze te zijn zoals het form verzonden werd.

Waarom zet Chrome niet de juiste waarde in de textarea, zoals zelfs in zijn eigen source te zien is!?!

Moet ik nog ergens zeggen dat de form 'hertekend' moet worden / leeg gemaakt moet worden??

Hopeloze Sam.

PS.: misschien niet echt PHP, maar ik wil Chrome middels PHP dwingen te doen wat IE wel wil...

[Update]Na een refresh (het cirkelvormig pijltje in Chrome) beeldt hij het scherm wél goed af! [/Update]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou eens $_POST['Zin'] gebruiken i.p.v. $Zin

Ik zou eens $_POST['Zin'] gebruiken i.p.v. $Zin
Natuurlijk staat dit ergens hoger in de code.
De werking is ongeveer als volgt:

Code:
$Zin = $_POST['Zin'] ;
...steek $Zin in de database
$Zin = "" ;
<FORM>
<?PHP echo $Zin ; {ter controle of hij echt leeg is} ?>
<TEXTAREA><?PHP echo $Zin ;?> </TEXTAREA>

Het eigenaardige is dat bij de eerste echo geen tekst te zien is, en in de textarea wél.
Om het verder te testen heb ik eens een woord in $Zin gestoken in plaats van het blanko te maken. Dan beeldt hij wél het woord af vóór de textarea, maar niet ín de textarea!
Als je dan de source bekijkt, dan staat het woord wél juist in de textarea.

Het lijkt dat Chrome 'egens' een oude versie van de textarea bijhoudt, en die afbeeldt in plaats van de nieuwe?! Zie attachment in mijn eerste bericht.

Iemand enig idee?:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan