chrome geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco12ch

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
hebben meerdere mensen last ervan dat als je 1 veld open hebt staan bij google chrome, er in detaakbeheer er 3 of soms meer open staan en dat die heeeeeeel veel geheugen in beslag neemt. wat kan ik hier aan doen (buiten een andere browser installeren)

Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van Software-Overige software ----> Browsers - Overige browsers.

Succes met je vraag.

Ja, en dat is volgens mij normaal bij Google Chrome.
Ik heb het net even getest. Ik start Chrome op, heb enkel de startpagina in beeld en Taakbeheer toont maar liefst 8 keer het proces chrome.exe *32; in totaal 190 MB aan werkgeheugen.
Zoveel processen? Ja, dat komt omdat Chrome de processen voor tabbladen, extensies, webapps en plug-ins gescheiden houdt. Lees er hier meer over: klik!

Door verschillende processen te scheiden, levert Chrome de volgende voordelen:

Reactiesnelheid: wanneer een tabblad vastloopt of een probleem optreedt waardoor de renderer vastloopt, is dit niet van invloed op andere tabbladen die andere renderers gebruiken en crasht de volledige browser niet.
Beveiliging: elke renderer wordt uitgevoerd in een sandbox, wat betekent dat deze bijna geen toegang heeft tot uw schijf, netwerk of scherm. Alle verzoeken moeten verlopen via het browserproces. Hierdoor kan het browserproces controleren op verdachte activiteit.
Prestatie: moderne computers hebben meerdere CPU's. De architectuur met meerdere processen maakt gebruik van deze CPU's. Daarnaast, als u het tabblad sluit dat is gekoppeld aan de renderer, wordt al het geheugen weer beschikbaar gesteld voor het systeem zodat andere processen dit weer kunnen gebruiken.

Firefox doet dat niet. Daarvan zie ik maar 1 proces in Taakbeheer. Maar nu ik in Firefox alleen deze webpagina (het NCF) geopend heb, gebruikt Firefox maar liefst 280 MB aan werkgeheugen. Dat is dus veel meer dan Chrome met zijn 8 processen.

Toevoeging: hoeveel werkgeheugen je browser gebruikt, ligt dus ook aan de hoeveelheid plug-ins, extensies, add-ons die je geïnstalleerd hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan