Chromecast bekijken gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Heb Chromecast gekocht en aangesloten op Philips TV (die van het andere topic)
Aansluiten lukte en ik kan een scherm mirroren van de Telefoon naar de TV.
Foto`s en video`s zijn gelinkt, maar als ik op de knop "foto`s" druk, dan gaat het schuifje in het Chromecast menu
alleen opzij, er gebeurt verder niets. :D
Het plaatje van het landschap van chromecast blijft staan op de TV.

Laatst bewerkt:
aanvulling

Goedesmorgens
geloof, dat ik het begin te begrijpen. Als ik OP MIJN TELEFOON een APP heb , waar het casting symbool te vinden is, dan kan ik die (streamen , zo heet dat geloof ik), (Ben net met pensioen), op de met de telefoon gekoppelde TV zichtbaar maken.
Dat je dat vanaf je TELEFOON doet, wordt in veel beschrijvingen overgeslagen.

Laatst bewerkt:
Goedenmorgen: Inderdaad zo gaat dat.
Jammer dat websites niet door hebben dat dit voor niet iedereen zo werkt.
Omdat je wrs een Android telefoon zou hebben, heb ik bij de Google zoekaktie er bewust Android bij gezet.

PS: Hier zijn meer mensen, oa helpers die rond die leeftijd zitten, waar ik ook bij behoor, of zelfs nog ouder zijn. Een aantal van ook die nog oudere zijn zeer vaardig/deskundig met IT/media waar dit onder valt, vaak kwam het voort uit welk werk ze deden, maar dat hoeft niet.
Het heeft imho meer met je interesse/achtergrond te maken hoe vaardig/kundig je bent en veel minder met je leeftijd.

Er zijn wel websites voor oa ouderen waar meer uitgelegd word, oa https://www.seniorweb.nl. Voor een aantal zaken moet je lid zijn. Soms wordt er in een wijkgebouw door de wijkvereniging cursussen voor vaardigheden gegeven.

Het kan ook autodidactisch. Vooral als je steeds beter met de juiste trefwoorden kunt Googlen dan krijg je steeds meer & vaak betere websites onder ogen die met je probleem te maken hebben.
Of je maakt ern een mix van: Cursus en autodidactisch. Dat lijkt lastig, maar als je eenmaal een betere start gemaakt hebt via een cursus en word je ook veel beter in het zelf zoeken, dus de autodidactische kant.

Succes.

vervolg

Dank u.
Ik kom bijna wekelijks in een buurt centrum, inloop, waar twee man zat voor dit soort dingen. Maar ze worden ouder, eentje is langdurig ziek.
Voor iemand daar heb ik een playmobiel kermis aan de gang gekregen. Stekkertje slecht en batterij vergeten te verwijderen.
Leek op pc stekkertje, was het niet. Uiteindelijk met een diamant slijpschijfje weer gerepareerd.

Ook in de Bibliotheek Aanzet was er een vragen uurtje. In het centrum zitten ze geloof ik op vrijdag met Senior inloop.

Dank u.
Ik kom bijna wekelijks in een buurt centrum, inloop, waar twee man zat voor dit soort dingen. Maar ze worden ouder, eentje is langdurig ziek.
Voor iemand daar heb ik een playmobiel kermis aan de gang gekregen. Stekkertje slecht en batterij vergeten te verwijderen.
Leek op pc stekkertje, was het niet. Uiteindelijk met een diamant slijpschijfje weer gerepareerd.

Ook in de Bibliotheek Aanzet was er een vragen uurtje. In het centrum zitten ze geloof ik op vrijdag met Senior inloop.
Een PC/telefoon vragenuurtje. Maar 1 van de helpers is oud-leraar, die me niet liet uitpraten en voordat ik klaar was al wist, wat het probleem was.

Maar goed. Het casten lukt wel. Ik lees alleen, bij google zelf, dat "niet alle functies en services in alle regio`s beschikbaar zijn. " En zijn ook App, apparaat en - netwerkafhankelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan