chromecast kan geen verbinding maken met het internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik heb sinds gister me chromecast binnen en ben er een beetje mee gaan spelen.
voor zover ik kon zien verliep alles redelijk vlekkeloos..
totdat ik erachter kwam dat de chromecast verbinding wou maken met het internet wat dus niet mogelijk is mits je eerst via een browser inlogt.
wij hebben hier namelijk een onbeveiligt netwerk die via kpn werkt. je moet dan eerst akkoord gaan met de voorwaarden etc... dit moet per apparaat 1x in de 24 uur gebeuren.
hier een voorbeeld hoe dat er ongeveer eruit ziet;
sshot-1.png

is hier iets voor? of houd dit in dat ik mijn chromecast niet kan gebruiken?

ook zal ik wel eens willen weten hoe de chromecast inlogt op een beveiligde netwerk.. ik bedoel zonder eerst een wacthwoord te hebben ingevuld kan met niet van het netwerk gebruik maken...

kan iemand mij even wat meer inlichten over de werking van deze chromecast? want er wordt ******* weinig informatie meegeleverd.

bvd

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "...inloggen op internet..."

Ik heb zelf zo'n ding en ik heb net nog even de website bekeken.
De chromecast wordt aangesloten op een wifi-netwerk (is geen internet) en kan binnen dat wifi-netwerk dingen afspelen van andere devices (pc's, laptops, tablets, telefoons, enz.)
Maar dan moet zo'n device zich wel in hetzelfde wifi-netwerk bevinden.

Mijn Chromecast is opgenomen in mijn wifi-netwerk thuis. En van contact zoeken met internet heb ik nooit wat gemerkt.

De chromecast wordt aangesloten op een wifi-netwerk (is geen internet) en kan binnen dat wifi-netwerk dingen afspelen van andere devices (pc's, laptops, tablets, telefoons, enz.)

Mijn Chromecast is opgenomen in mijn wifi-netwerk thuis. En van contact zoeken met internet heb ik nooit wat gemerkt.

met die informatie kan ik wat :)

met die informatie kan ik wat :)
echter, dat netwerk heeft wel internet nodig toch?

Een wifi-netwerk heeft in principe geen internet nodig.
Dat het vaak gebruikt wordt om verbinding te leggen met internet is een tweede.

Wanneer al je gezinsleden een eigen laptop hebben en ze willen allemaal op internet,
dan heb je inderdaad internet nodig.
Maar het wifinetwerk zelf zou moeten kunnen bestaan zonder internet: het is wireless (dus draadloos) en het is lokaal (op één lokatie)

Vergelijk het met een auto met een trekhaak: als je daar een aanhangertje achter hangt heb je al een netwerk.
Je kunt op je eigen erf ( dat is lokaal) rondjes blijven rijden zonder ooit op de openbare weg te komen.
Maar buiten je eigen erf heb je een stratennetwerk nodig (internet).

Het heeft niet veel zin om met je eigen auto en een aanhanger op je erf te blijven rijden zonder ooit in de buitenwereld te komen,
maar het kan wel.

Terug naar chromecast:
je eigen router/modem gaat de buitenwereld in (internet) om iets zendbaars op te pikken, en neemt dat mee naar binnen (je eigen erf of je eigen pc of laptop)
vervolgens wordt dat doorgegeven aan een aanhangwagentje (chromecast) dat al die tijd op het erf is blijven staan.

Ik besef dat het een beetje simplistische uitleg is, maar deze schoot me nou net te binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan