Chromecast

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb een vraag als onwetende over een chromecast.
Kun je op tv waar een chromecast is op aangesloten films of series die op je tablet staan afspelen? Of heb je daar sterke wifi voor nodig?

En kun je evt. ook via de app NLZIET op je tablet tv kijken via de chromecast op tv of heb je dan sterke wifi nodig via je tablet? Want als de wifi dan niet sterk genoeg zou zijn zoals in veel hotels dan moet dit via je netwerk en dan gebruik je natuurlijk heel veel data van je abonnement.

Een Chromecast is om op de TV waarop deze is aangesloten films/series/foto's/muziek af te spelen die ergens in je netwerk staan. Een film vanaf je tablet via Chromecast op die TV afspelen kan als het afspeelprogramma Chromecast ondersteund. En ja, wifi is nodig.

Als je een Chromecast met Google TV hebt kan je daar de NLZIET app op op installeren.
Zelf heb ik mijn Chromecast inmiddels vervangen door de Google TV streamer:

Laatst bewerkt:
Beste Edmoor, bedankt voor je reactie.
We binnenkort ergens naar toe waar ze geen NL zenders hebben op tv maar er is wel een Chromecast op de tv aangesloten vandaar mijn vraag. Maar dan moet je dus wel sterke wifi hebben als je met NLZIET via je tablet wil kijken.

NLZIET kan je niet via de Chromecast op je tablet zien, wel op de TV waarop de Chromecast is aangesloten.
Of NLZIET in het buitenland ook werkt weet ik niet.
Ook is dat dan weer afhankelijk van welke Chromecast het om gaat:
Collection_of_Chromecast_devices.jpg

Of de Google TV Streamer die ik al noemde.

NLZIET app staat op mijn tablet en die kan ik dan op die tv bekijken via de chromecast maar daar heb ik dan wifi voor nodig, dat bedoelde ik. Het is toch niet zo dit gaat via de internet verbinding van de tv want dan is dat geen optie voor mij. TV streamen via NLZIET kost n.l. 1.5 tot 3,5 gb per uur.

Dat gaat gewoon via wifi op je tablet en je kan dat gebruiken omdat de NLZIET app de Chromecast ondersteund.

Bedankt dan weet ik genoeg, geen optie dus ivm. veel teveel data verbruik.

Als de betreffende Chromecast het installeren van apps ondersteund kan je NLZIET er op installeren. Dat kan je dan echter niet op je tablet bekijken. NLZIET werkt overigens overal in de EU.

Dan ben je afhankelijk van wat zij erop aanbieden.

Terug
Bovenaan Onderaan