Hallo, ik heb het forum al aardig doorlopen en zag aardige tips voor het scheiden van tekst in excel d.m.v macro's en d.m.v codes.
Tòch is het net niet geheel wat ik zoek of wat ik zelf kan combineren zodat het werkt voor mijn bedoelingen.
Mijn vraag is hoe kan ik het nummer scheiden van de tekst en beiden in een andere kolom krijgen.
Voorbeeld:
430 Kantoorbenodigheden (wat staat in A1) dan komt met de code
=LINKS(A1;VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A1;" ";"*";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";""))))-1)
en =RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A1;" ";"*";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";"")))))
netjes gescheiden te staan, tot zover begrijp ik de codes.
Nu heb ik het volgende probleem:
Bij velden met eerst de cijfers en dan meer dan 1 woord staat alleen het laatste woord apart in een kolom terwijl ik juist cijfers en tekst gescheiden wil houden.
Voorbeeld:
432 contributie en abonnementen;wordt > 432 Contributie en + abonnementen
Moet worden ten alle tijden: 432 + contributie en abonnementen.
Iemand die me kan helpen?
Met vriendelijke groet Fmanf
Tòch is het net niet geheel wat ik zoek of wat ik zelf kan combineren zodat het werkt voor mijn bedoelingen.
Mijn vraag is hoe kan ik het nummer scheiden van de tekst en beiden in een andere kolom krijgen.
Voorbeeld:
430 Kantoorbenodigheden (wat staat in A1) dan komt met de code
=LINKS(A1;VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A1;" ";"*";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";""))))-1)
en =RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A1;" ";"*";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";"")))))
netjes gescheiden te staan, tot zover begrijp ik de codes.
Nu heb ik het volgende probleem:
Bij velden met eerst de cijfers en dan meer dan 1 woord staat alleen het laatste woord apart in een kolom terwijl ik juist cijfers en tekst gescheiden wil houden.
Voorbeeld:
432 contributie en abonnementen;wordt > 432 Contributie en + abonnementen
Moet worden ten alle tijden: 432 + contributie en abonnementen.
Iemand die me kan helpen?
Met vriendelijke groet Fmanf