• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijferlijst formule voldoende onvoldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietzoslim90

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo,

Ik ben een cijferlijst aan het maken om zo mijn cijfers voor school bij te houden.

Wij hebben een aantal vakken waar je cijfers voor krijgt en we hebben een aantal vakken waar we alleen maar een voldoende en onvoldoende voor krijgen.

Wat ik nu wil is:
- Stel ik voer in cel A2 T/M A4 zelf een V in, moet er automatisch een V komen te staan in Cel A5 (waar de eindresultaten komen)
- Stel ik voer in cel A2 & A4 een V in maar in cel A3 een O, oftewel als er 1 onvoldoende staat bij mijn toetsen dat het eindresultaat ook gelijk een O wordt in cel A5
- Elke keer als ik een O (van onvoldoende) invoer moet deze rood worden, dit moet in het eindresultaat gebeuren maar ook gewoon in de gewone cellen

Bij de cijfers zelf is het mijn al gelukt (behalve dat het rood wordt) maar het gaat me alleen om voldoende onvoldoende.

Wie weet welke formule ik moet gebruiken?

Bij voorbaat dank,
Nietzoslim90

zoiets:
Code:
=als(aantal.als(A2:A4;"O")>0;"O";"V")

Het kleuren kan je doen met een voorwaardelijke opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan