• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijferlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutje2004

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Zou je bijvoorbeeld in een cijferlijst kunnen laten uitrekenen wat voor punt je moet halen voor een so en pw om voldoende te staan? Alvast bedankt

Is dit een huiswerk vraag voor wiskunde?

Huiswerk vragen worden in de regel hier niet beantwoord.

Laatst bewerkt:
Nee geen huiswerk voor wiskunde maar dit zou ik gewoon heel fijn vinden. dus Hoe moet het ? alvast bedankt.

Beste Woutje,

geef dan maar een voorbeeldbestandje met wat je nu al hebt, ontdaan van gevoelige info.

je zult zien dat je reactie gaat krijgen.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Nee geen huiswerk voor wiskunde maar dit zou ik gewoon heel fijn vinden. dus Hoe moet het ? alvast bedankt.

Dat doe je via Doelzoeken.
In bijgevoegd bestand is een lijstje van vakken en cijfers.
In cel B4 staat een gemiddelde.

- Selecteer cel B4 en ga naar Gegevens - Doelzoeken.
Er verschijnt een menu met:
Cel instellen: Hier is cel B4 al geselecteerd dus je hoeft niets te doen.
Op waarde: De gemiddelde waarde die je moet halen. Bijv.: 6
Door wijzigen van cel: De cel waarvan de waarde nog bepaald moet worden. Cel B3.

Doelzoeken berekent en plaatst de waarde die je op de so moet halen om gemiddeld een voldoende te staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dit lukt mij niet met dat doelzoeken. Hierbij voeg ik het bestandje toe. waar so staat moet staan wat ik voor en so moet halen en bij pw wat ik voor pw moet halen. Als jullie me willen helpen hoef je het alleen te doen bij levensbeschouwing. pw telt 3keer en so 1keer. Heel erg bedankt.

ps: dat punt is nep

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 onzekere factoren (so en pw).
Dan lijkt het mij nogal lastig om te bepalen hoeveel je van elk moet halen.
Zodra 1 van de 2 bekend is, kan je de andere uitrekenen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee ik bedoel stel dat ik 1 so zou krijgen wat zou ik dan moeten halen en stel dat ik een pw zou hebben wat dan ;)

Nee ik bedoel dat stel ik sta gemiddeld een 4 voor een vak dan wil ik dat excel uitrekent wat ik moet halen om een voldoende te staan:

so telt 1 keer mee
pw telt 3 keer mee

ik heb een so gehad en 1 pw.

so: 4
pw 5
gemiddelde: (5*3+4)/4= afgerond een 4,8

dus dan moet ik voor het volgende pw een : 7,6 halen voor een voldoende te staan

want

so :4
1e pw: 5
2e pw:7,6

gemiddelde:(5*3+4+7,6*3)/7=5,97 afgerond=een 6,0

dan wil ik dat die die 7,6 automatisch uitrekent en dat die dit ook doet voor een so. . Alvast heel erg bedankt

Nee ik bedoel dat stel ik sta gemiddeld een 4 voor een vak dan wil ik dat excel uitrekent wat ik moet halen om een voldoende te staan:

so telt 1 keer mee
pw telt 3 keer mee

ik heb een so gehad en 1 pw.

so: 4
pw 5
gemiddelde: (5*3+4)/4= afgerond een 4,8

dus dan moet ik voor het volgende pw een : 7,6 halen voor een voldoende te staan

want

so :4
1e pw: 5
2e pw:7,6

gemiddelde:(5*3+4+7,6*3)/7=5,97 afgerond=een 6,0

dan wil ik dat die die 7,6 automatisch uitrekent en dat die dit ook doet voor een so. . Alvast heel erg bedankt

volgens mij weet je het dan nog niet want is het volgende een SO. OV of PW ?

Je moet ze appart zien: stel ik zou een so krigjen dan zou ik een 10 moeten halen (ik noem maar iets) en stel ik zou een pw krijgen dan zou ik een 8 moeten halen (ik noem maar iets

Zou je dit misschien in zo'n tabelletje kunnen zetten wat ik al heb gemaakt want nu lukt mij dat niet?

Zou je dit misschien in zo'n tabelletje kunnen zetten wat ik al heb gemaakt want nu lukt mij dat niet?
Dat klopt dat je het in de layout van jou niet lukt met mijn formules.
Je zult dus of je layout moeten aanpassen of geheel andere formules moeten bedenken/zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan