• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers en datums

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Hallo,

Ik ben bezig met een kalender, zo een die ook in ja agenda zit.

Nu worden dat dus gewoon cijfers 1 tm 31.
Voor de 'normale weken geen probleem. Je zou kunnen zeggen voor weken eropvolgend doe bv : A1+7.
Maar ik wil dat excell er rekening mee houdt dat januari 31 dagen heeft. en aldus bij 24 januari er wel 7 bij optelt maar daar dan automatisch 1 februarie van maakt.

Ik wil op deze wijze voor elkaar krijgen dat ik feitelijk alleen 1 januari ingeef en de rest van het jaar gewoon wordt doorgerekend.

Kan dit?

mvg

Rini

dat doet excel toch automatisch???

toets in een veld eens 01-01-2005, en dan met je muis op de rechteronderhoek van het veld naar die eronder schuiven en moet er in dat veld 02-01-2005 komen te staan,en dan zo door gaan, hij rekent gewoon verder

Hoppa,

Je gedachtengang klopt, gewoon doen;

Zet in cel A1; 1-1-2005 (of welke datum dan ook)
Zet in cel A2; =A1+7
Excel zal nu 8-1-2005 in cel A2 zetten.
Selecteer deze cel en trek de formule door naar beneden.
(= linker muisknop ingedrukt houden als je op het kleine zwarte vierkantje rechtonder in de cel klikt en de muis naar beneden bewegen).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan