• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers van tekst scheiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wel:
Er zijn steden met wijken zonder straatnamen (bijv. Nijmegen)
Iedere straat heeft een nummer. Vervolgens komt het huisnummer.
Omdat deze adressen niet consistent worden geschreven komt zowel Tolhuis 20 45, als Tolhuis 20-45 voor. De juiste splitsing (straat, huisnummer) moet dus Tolhuis 20 en huisnummer 45 zijn. Bij de schrijfwijze Tolhuis 20-45 gaat het dus 'fout' met mijn oplossing (splitst in 'Tolhuis' en '20-45'). In de praktijk zal dit echter zelden problemen opleveren.

Omdat deze adressen niet consistent worden geschreven komt zowel Tolhuis 20 45, als Tolhuis 20-45 voor. De juiste splitsing (straat, huisnummer) moet dus Tolhuis 20 en huisnummer 45 zijn. Bij de schrijfwijze Tolhuis 20-45 gaat het dus 'fout' met mijn oplossing (splitst in 'Tolhuis' en '20-45'). In de praktijk zal dit echter zelden problemen opleveren.
Dit toont maar weer aan wat ik eerder al zei:
maar toon hierbij aan dat het altijd weer moeilijk is om de formule alle gevallen foutloos te laten werken.
En dat je zo'n formule dus nooit klakkeloos kunt overnemen en je eigen hersenen ook moet laten werken.
Was een mens maar net zo consequent als een pc dan was het programmeren een stuk eenvoudiger geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan