Cijfers zonder shift-toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metal inc.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Ik wil op een Windowsaangestuurde laptop ervoor zorgen dat de cijfers boven de leestekens beschikbaar zijn zonder de shift-toets te moeten gebruiken. Zodat er een omgekeerde situatie ontstaat. Cijfers zonder shift-toets en als je leestekens wil mét shift-toets.

Ik hoop dat dit mogelijk is en dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Kevin

Normaal gesproken gebruik je de cijfers zonder shift. Kennelijk heb je een bijzonder laptop waarbij dat anders schijnt te gaan. Heb je een merk/type zodat we weten wat je bedoelt?

Het gaat om een Acer TravelMate 250.

Ik vind het wel raar dat je zegt dat het standaard zonder shift is? Ben dat persoonlijk nog nooit tegengekomen. Kom uit België, misschien is dat een nuttige tip? ;)

Hopend op alsnog een antwoord...

Kevin

Ik heb even de handleiding gedownload en nu begrijp ik je. Als je het numerieke gedeelte in wilt schakelen werkt dat inderdaad zo. Boven de AZERTY toetsen vind je ook cijfertoetsen, deze kun je zonder shift gebruiken. Lees de handleiding er op na.

Bij mijn weten kan je de cijfertoetsen boven de letters alleen gebruiken indien je de shift-toets gebruikt of als je de caps lock opzet, niet?

In de handleiding vind ik enkel de mogelijkheid om via de blauwe fn-functietoets het numerische keyboard in te schakelen.

Correct me if I'm wrong! ;)

Ik kan nergens terug vinden dat je voor het gebruik van de numerieke toetsen boven de lettertoetsen iets extra's zou moeten indrukken, alleen voor het nummerieke gedeelte dat is opgenomen 'tussen' de lettertoetsen moet je de Fn toets gebruiken.

Blijkbaar is dit een Belgische gewoonte, want bij ons moet je voor de cijfers boven de letters de shift-toets indrukken. Standaard staan de leestekens ingesteld.

Weird :)

Je zal best gelijk hebben, er is ook niet een manual te vinden waarin een AZERTY keyboerd is opgenomen. Zal eens verder zoeken of dat is te omzeilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan