• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Circel diagram maken met maximale optelling van 360 met 6 onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NikitaTimmermans

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Goedemorgen,

Vraagje: Graag wil ik een cirkel diagram maken van punten welke mensen kunnen onderverdelen over 6 variabelen. Hoe maak ik de cellen zo in Excel dat er een maximum is van 360 over 6 variabelen kan worden verdeeld?

We gaan weer gokken :confused:: met gegevensvalidatie?

Even afgezien gegevensvalidatie (of voorwaardelijke opmaak): voor een cirkeldiagram verdeelt Excel zelf de taartpunten op basis van percentages, het is niet nodig dat het totaal 360 graden is. Maak je het jezelf niet te moeilijk?

Tja, aangezien het een bepaald model is waarvoor wij uit willen gaan van het verdelen van 360 punten over 6 variabelen gaan we toch voor de moeilijk weg: Wij willen graag dat het totaal 360 moet zijn. Dit was mij zelf niet gelukt met voorwaardelijke opmaak: enig idee hoe ik dat kan aanpakken?

Heb snel iets gemaakt met voorwaardelijke opmaak, als het totaal geen 360 is dan wordt de kolom rood. Is dat wat je zoekt?

Bekijk bijlage 360.xlsx

Super, dit ziet er al heel mooi uit! Ik doe het in opdracht van, ik denk dat het zo wel goed is... Bedankt!

Mooi!

Zet je de vraag dan ook nog even op opgelost?

Haha, ik dacht dat ik dat op deze manier moest doen. Ik ga even uitzoeken hoe ik hem opgelost zet, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan