• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cirkel wordt afgedrukt als ovaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjorntobeWild

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Goedendag,

Ik heb in een Excel document een cirkel getekend.
Als ik het afdrukvoorbeeld bekijk, wordt deze afgedrukt als een ovaal.
De grootte- en breedteverhouding van de cirkel zijn evenals de afmetingen (7,89 cm x 7,89 cm) gelijk aan elkaar.

De pagina-instelling staat ingesteld op 100%.

Wie weet hoe het komt dat de cirkel als ovaal wordt afgedrukt?
Bekijk bijlage cirkel.xlsxBekijk bijlage cirkel.xlsx

Groet,

Bjorn

Hoi,
als dit letterlijk en figuurlijk de cirkel is die jij probeert af te drukken dan begrijp ik het.........
Als ik het bestand open is het duidelijk een ovaal en als ik naar de eigenschappen kijk dan zie ik (h) 7,91 x (b) 9,04 cm.

Ik heb 'm aangepast, wat doet 'ie nu bij jou?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit is lol bij ts is rondje wel even groot hier en bij gast0225 is hij dit zie bijlage
Maar print inderdaad ovaal uit

Bijlagen

• excel.PNG
    excel.PNG
    4,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dat is idd. curieus. Ik ga 2 screendumpjes maken van beide plaatjes waarbij ik beloof niet aan de instellingen te komen. Ik plaats ze over 1 minuutje in dit berichtje.

Bijlagen

• schiet mij maar lek.jpg
    schiet mij maar lek.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn de afmetingen na de aanpassing van gast0225 7,94 x 7,13. Duidelijk een ovaal geworden.
Als ik de cirkel (maar eigenlijk een ovaal) afdruk wordt het wel een cirkel

Misschien dat mensen die echt diep in Excel 'thuis zijn' en die meelezen, hier een verklaring voor hebben, het is gewoon krankzinnig wat Excel hier (én bij jullie) doet.

Ik had slechts 2 dingen aan het originele cirkeltje van TS veranderd : uiteraard de afmetingen en daarnaast heb ik de hoogte / breedte vergrendeling uitgeschakeld.

Hoi,

Ja ben ook benieuwd naar de echte kenners wat die er van vinden.

Ik ben even benieuwd naar wat jullie op je scherm zien in berichtje 4 zonder het plaatje te openen. Ik zie dit op mijn 17"laptopscherm :

cirkels.jpg

waarbij het linker plaatje het originele plaatje van TS is en het rechter cirkeltje 'mijn' cirkeltje na aanpassing.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik hier Excel 2013. Thuis heb ik Excel 2016 waarbij mijn originele bestand bij het afdrukken een ovaal van maakt.

Weird.

Dan is 't écht het toppunt, want ik heb je cirkeltje met Excel 13 bewerkt en jij hebt 't met Excel 13 bekeken.......... :shocked:

Hoi,

Hier op een 15 inch laptopscherm links ovaal rechts rond bij qunador en hier zie bijlage 1 ts 2 gast0225

Bijlagen

• circel.PNG
    circel.PNG
    9,7 KB · Weergaven: 43
  • circelq.PNG
    circelq.PNG
    9,6 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Om het nog 'spannender' te maken:
ik heb sinds een week of 4 een splinternieuw 2e laptopje 12,5" Toshiba Radion (Win 10 en Office 2016) en ik heb de cirkeltjes / bestandjes even op dat dingetje geopend. Ook daarop is het originele cirkeltje een ovaaltje en 'mijn' cirkeltje een rondje...............

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal dan vast ergens in een instelling of iets dergelijks zitten want snappen doe ik het niet ,spannend wordt het zeker hoop inderdaad dat iemand dit kan verklaren.

Een instelling zou het kunnen verklaren ja. Misschien een vraag aan Bjorn dan zouden we eruit kunnen zijn:

ik heb nog nooit 1 instelling in Excel aangepast, alles staat bij mij dus standaard zoals tijdens de Office installatie wordt geïnstalleerd. Hoe zit dat bij jou?

[edit] nee, dan zijn we er nog niet uit :D want ook bij jou (Modag) zou het dan anders moeten zijn 'ingesteld' dan bij mij [end edit]

Laatst bewerkt:
Ben even bij Microsoft gaan shoppen en vond het volgende :

Excel

In plaats van het toevoegen van afzonderlijke vormen om een tekening te maken, kunt u ook een SmartArt-afbeelding maken. In een SmartArt-afbeelding, wordt de rangschikking van de vormen en de hoeveelheid tekst binnen de vormen automatisch bijgewerkt als u vormen toevoegt of verwijdert en de tekst bewerkt. U kunt altijd een vorm aan een SmartArt-afbeelding toevoegen of een vorm vervangen als geen van de afbeeldingen geheel aan uw wensen tegemoetkomt.

Klik op het tabblad Invoegen in de groep Illustraties op Vormen.

Afbeelding van het tabblad Invoegen in Excel

Klik met de rechtermuisknop op de gewenste vorm en klik vervolgens op Tekenmodus vergrendelen.

Klik ergens in het document en sleep de vorm naar de gewenste plek. Herhaal deze procedure voor alle vormen die u wilt toevoegen.

Als u een vierkant of cirkel wilt tekenen (of de verhoudingen van andere vormen wilt behouden),
houdt u SHIFT ingedrukt terwijl u sleept.

Nadat u alle gewenste vormen hebt toegevoegd, drukt u op ESC.

Ben benieuwd of Bjorn het cirkeltje op deze wijze (rood gemaakt) heeft vervaardigd of dat hij middels afmetingen intypen het e.e.a. heeft gedaan.........?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan