• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cirkel wordt afgedrukt als ovaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

ben benieuwd.
Wat zegt deze bij jou gast0225

Bijlagen

• circelm.PNG
    circelm.PNG
    5,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Aangezien het 'euvel' mij best wel intrigeert, ben ik ook zeer benieuwd wat Excel deskundigen ervan gaan zeggen. Als ik moet gokken, dan verwacht ik iets als:

Excel is geen tekenprogramma en de wijze waarop een tekstvak in het rekenblad wordt geïntegreerd (kolommen hebben een andere breedte dan de rijen een hoogte hebben), is niet hetzelfde als wanneer je in een tekenprogramma een cirkel plaatst.

100% rond. (maar dat is de .jpg)
Je zou 'm ook even als .xlsx moeten plaatsen dan kan ik 'm in Excel openen.

Beste gast0225,

Ik heb het cirkeltje inderdaad met de shift-knop ingedrukt getekend.
Zover ik weet zijn al mijn instellingen in Excel standaard ingesteld.

Geweldig :D :D :D (geldt voor bericht 25 én 26) :D :D :D

Modag, jouw cirkel wordt bij mij een ovaaltje 2,55 bij 2,85 :D

Bijlagen

• cirkel van M.jpg
    cirkel van M.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 18
Schiet mij maar lek , dit wordt wachten op een Excel geleerde

Misschien dat mijn 'gok' in bericht 22 dicht bij de oorzaak in de buurt komt.

Ik heb een .jpg vanuit Google op de ssd van mijn machine opgeslagen, Excel geopend en de afb. als afb. ingevoegd. Het kan bijna niet anders of deze moet bij jullie nu ook 100% rond zijn.............?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zou inderdaad kunnen dan zouden we dat moeten controleren maar als alles standaard zou staan zou dit toch ook zelfde moeten staan kolom en rij grootte, misschien toch even wachten . Gekke is ts en ik lijken dan de zelfde instelling spontaan te hebben met twee verschillende versies excel.

En circel in bericht 29 is dus hier niet rond

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat 'onder de motorkap' bij Excel er mogelijk v.w.b. grafische dingen een programmatische onlogica zit, omdat rijen en kolommen (standaard) niet dezelfde afm. hebben, de cellen zijn geen vierkantjes zoals op ruitjespapier te zien is en dat daardoor cirkels 'verminkt' worden.

Alleen ........... @@$#%$%& dat het op machine A weer anders gaat dan op machine B kan ik dan ook weer niet verklaren......... zucht....... $^%&^*^*@$

Laatst bewerkt:
Ja dat begrijp maar blijft vreemd dat de ts en ik zelfde hebben en jij andersom zou toevallig kunnen zijn maar toch

Hoi,

Had ik bericht dertig al beantwoord maar zie bijlage;)

Bijlagen

• bericht 29.jpg
    bericht 29.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 39
Ik pas!

Een 'keiharde' .jpg vanaf het w w w die als .jpg wordt ingevoegd........ :shocked:

Gelet op het feit dat later geplaatste Excel vragen wel beantwoord worden, begin ik te vermoeden dat ook sommige 'geleerden'............ ;) :D

Ik werd wat ongeduldig en heb het aan de Billy Gaatjes community voorgelegd. Een eerste antwoord heb ik al binnen. Daarop heb ik weer geantwoord. Zodra de reply daarop binnen is, zal ik het e.e.a. hier posten. De persoon die mijn vraag beantwoordde, postte i.i.g. ook dit 13 jaar (!!!) oude berichtje mee.

Laatst bewerkt:
Lost dit iets op ?

Code:
Sub M_snb()
    With Shapes.AddShape(9, 80, 80, 80, 80)
        .Placement = 3
        .LockAspectRatio = -1
    End With

With Shapes.AddShape(18, 80, 240, 80, 80)
        .Placement = 3
        .LockAspectRatio = -1
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan