cisco EA4500 als 2e modem router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ririnus

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Hallo beste netwerkers,

Heb het volgende probleem,

Ik wil de cisco achter mijn modem router zetten van Ziggo,

mijn bedoeling is dat ik dan boven de cisco kan gebruiken als 2e router.

maar ik kom er niet meer uit,ik heb 1 upt kabel naar boven liggen,die komt van de lan poort van ziggo.

maar hoe stel ik die router in,in bridge modus of dchp uitzetten,

moet hij boven in de wan poort of lan poort.

als ik hem hem wilinstellen meot ik dat via cd of af anders?

ssid moet ide het zelfde zijn als mijn ziggo router,

.

ik wil boven gewoon een copy van beneden ,

hoop dat jullie me kunnen helpen.

heb je de sticky gelezen op dit forum http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/677841-Meerdere-routers-in-één-netwerk
Als je deze tips volgt, dien je wel een lan-poort vd ziggo op een lan-poort vd Cisco te koppelen (niet op de WAN-poort).
De meeste routers kan je gewoon benaderen vanuit je webbrowser. Qua draadloze instellingen moet de SSID, en de draadloze encryptie gelijk zijn aan deze vd Ziggo. Het wifi-kanaal moet echter bij voorkeur 5 kanalen verwijdert zijn van dit van de Ziggo. Je zal even moeten kijken of de kanaalkeuze in de Ziggo op automatisch staat (wat default bij de meeste routers het geval is). Zet het kanaal vd Ziggo bv op 4 en het kanaal vd Cisco op 9 of 10. Stel dit wel pas in nadat je met een programma zoals inSSIDer eens gekeken hebt welke draadloze kanalen jouw buren gebruiken.
Wat ik niet weet is of die Ziggo ook een dual band wifi router is net zoals de EA4500? Ik veronderstel van niet.

2e router

Hoi,

bedankt voor de rezctie,

maar moet ik mijn 2 e router als bridge instellen,en dan zelf een ip adres geven,of hem laten zoeken.

gr Richard

Hallo Richard
Sticky nog niet gelezen? Als je er 2 draadloze netwerken van wil maken kan je bridge mode toepassen. ik citeer maar even wat Cisco zelf op hun site schrijft
The Wireless Network Name (SSID) for each router must be different to avoid conflict for devices which will connect to the wireless network
Unquote
Bij bridge mode dien je ook de Wan-interface van de EA4500 te koppelen op de Ziggo en ik schrijf om een lan-poort vd EA4500 te koppelen op een lan-poort vd Ziggo. Met de tips die beschreven staan in de sticky en de aanvullingen in post #2 maak je een access point vd EA4500.

Hoi contrazoom,

ik heb sticky gelezen,alleen weet het nu effe niet goed meer,ik wil geen 2 verschillende netwerken,1 netwerk met 2 modem routers.en draadloos,dus die ea 4500 als switch en draadloos gebruiken.

moet ik nou lan naar lan of van lan naar wan?

bedankt alvast voor je reactie

configureer de EA4500 eerst apart dmv een kabel aangesloten op een lan-poort en je pc. De pc die je hiervoor gebruikt, mag geen verbinding kunnen maken met je internet router.Schakel dus de draadloze adapter uit van deze pc. Log in op de EA4500, schakel in het lan gedeelte DHCP uit, geef hem een vast ip adres dat buiten de reeks ligt die de ziggo uitdeelt en volg dan verder post #2. Schakel na de aangebrachte wijzigingen de EA4500 uit en koppel hem lan-op-lan op de ziggo. Zet hem daarna weer aan.
gelijkaardige instructies kan je ook vinden op de Cisco site zelf
http://homekb.cisco.com/Cisco2/ukp....49ad948798abcb682b3c_7063.xml&pid=113&slnid=4

kijk dat is nu eens hulp. echt top.

dan ga ik dat eens vanmiddag eens proberen,1 vraagje nog .

jij zegt dchp uitzetten,dat kan ook wel,alleen hoe zit dat dan met bridge modus.dan schakelt hij die toch al automatisch uit?

thanks alvast,

richard

je geeft niet op hè Richard? Met bridge modus kan je er niet 1 draadloos netwerk van maken (dixit Cisco). Stel dat je rondloopt met een laptop of smartphone of whatever draadloos toestel, als je in bridge modus staat zal van zodra de draadloze verbinding te zwak wordt tss de laptop en de EA4500 ook je connectie verbroken worden en zal de laptop zich opnieuw op de ziggo moeten verbinden. Met de stappen die ik voorstel zou dit niet mogen voorvallen. Dat heten ze wireless roaming of draadloos zwerven. Zoals met je gsm. Als je van zendmast naar zendmast gaat merk je hier ook niks van.

haha,

nee inderdaad geef niet op.

wil mijn eigen ook meer gaan verdiepen in netwerk,en daarom wil ik graag alles weten,

kijk instellen zal geen probleem zijn,maar wil graag weten als ik iets verander of verander waarom ik dit doe en wat de gevolgen zijn.

hallo,

ben net klaar met ziggo te instaleren,zat op tele2 nu op ziggo met een ubee router.

maar goed dat mag de pret niet drukken,ik ga morgen met de 2e router aan de gang en ik hou je op de hoogte.

ojaa is waar ook,op mijn mediaplayer en dreambox moet ik daar ook dchp uitzetten,denk het wel toch,alleen de ziggo router mag ip adressen uitdelen.

alvast een fijne avond nog,

groejtes richard

ik denk dat de mediaplayer en dreambox een ip-adres krijgen maar deze zelf niet uitdelen net zoals een pc of laptop. Dat zijn DHCP-clients en geen DHCP-servers zoals in een router.

Hey contrazoom

heb de ziggo aan me netwerk hangen en werkt allemaal perfect,alles werkt tot nu toe goed.

maar me vrouw heeft longontsteking mag niet zo'n herrie maken hier .(tja het is effe niet anders)

Maar goed voordat ik met de 2e router begint denk ik ,stel ik eerst die ziggo in.weer helemaal anders dan tele2 .ip is nu 192.168.178.1.

ik denk kijken of me netwerkcamera het doet van buitenaf met portforwarding,maar die krijg ik niet aan de gang.
kan hem niet benaderen via me wan adres ,heb mijn ziggo ingesteld dat hij pas van 192.167.178.21 mag uit gaan delen met ip adressen,zodat ik mijn camera een vast ip adres gegeven heb,192.168.178.20.
dan hebben we daar geen conflicten in ieder geval mee.

dus thuis in mijn netwerk kan ik hem gewoon bekijken,smartphone ook.

maar buiten mijn netwerk is het weer hopeloos,kom er niet in.

log ik in via mijn wan adres met 8080 erachter en hij ziet niks,

ja sorry het is verholpen al,moet enable aanvinken.

oja kom ik weer,jij zegt ik moet die 2e router een ip geven die buiten het bereik van ziggo is. (??. )

ik kan je wel wat printsscreen sturen,maar weet niet hoe ik dat moet doen hier?

hoop nog iets van je te horen.

Alvast bedankt

Richard

met "buiten bereik" bedoel ik net hetzelfde als je gedaan hebt met je camera. Je ziggo deelt adressen uit vanaf 192.168.178.21 tot?? Je camera is xxx.xxx.xxx.20 en je ziggo zelf xxx.xxx.xxx.1. dus ieder adres tss 192.168.178.2 en 192.168.178.19 is goed. Als je inlogt in de EA4500 is het eerste scherm basic setup. Hierbij een onduidelijke screenshot uit de manual ea4500netwerksetup.JPG
Onder netwerk setup, router address vul je dus naar keuze een adres tss die 2 en 19 in. En dhcp server setting op disabled. Onderaan kan je dan best nog de timezone aanpassen en niet vergeten op reboot te klikken na de wijzigingen.

Goedenmorge,

ben aan de gang met mijn 2e router,

eerst gereset,toen begonnen,dchp uitgezet,en zelf een ip adres erin gezet(zie bijlage)

maar hij geeft elke keer ongeldige waarde,vul dan een adres in tussen de 192.168.178.1 en 192.168.178.1.

zeg maar 192.168.1.15

subnet 255.255.255.0

moet ik domeinnaam hostnaam ook invullen.
en bij wireless moet ik dan 2,4 of 5 ghz toepassen,en dan niet of wel de ssis netwerksleutel hetzelfde invullen als die van ziggo.
ook kan ik nergens vinden hoe ik kanaal kan veranderen van het wireless gedeelte.

sorry,zijn weer een paar vragen,maar ik kom niet verder zo.

alvast bedankt

gr richard

Bijlagen

• draadloos setup.JPG
    draadloos setup.JPG
    80,8 KB · Weergaven: 66
  • ea4500 setup.JPG
    ea4500 setup.JPG
    78,3 KB · Weergaven: 71
  • ongeldige waarde.JPG
    ongeldige waarde.JPG
    83 KB · Weergaven: 62
Hoi Richard, je hebt mijn post niet goed gelezen. Het adres 192.168.178.1 is vd Ziggo. Zet bij IP-adres Router bv. 192.168.178.5 (zoals ik schreef ieder adres tss 192.168.178.2 en 192.168.178.19 is goed) en zet bij internet instellingen gewoon Dynamic IP. Die interface wordt toch niet aangesloten.
Het was de UBEE router blijkbaar. Die kan de 2.4GHz en 5GHz niet gelijktijdig aan. Je kan op de EA dus best de 5GHz uitschakelen.
Wat het wireless gedeelte betreft, staat alles duidelijk in de manual vd EA.

Laatst bewerkt:
hoi contrazoom,

wat een router is dit zeg,bij internetinstellingen kan ik keuze maken uit de volgende mogelijkenheden:

1.automatische confrigatie-dchp
2.vast ip adres.
3.pppoe
4.l2TP
5.brug-modus.

maar geen dynamic ip.

en dan zeggen ze bij cisco aanpluggen instaleren en draaien,je hoeft niks te wijzigen.

Beste Contrazoom,

Het werkt,alles doet het perfect.

heb boven ook net werk,en draadloos via de cisco.

ik kan ook de cisco in via mijn laptop nu.

Alleen mijn draadloos is de helft langzamer dan die van ziggo,terwijl bereik uitstekend is.(kan ik die net zo snel maken als beneden)

Je hebt me goed geholpen en heel erg bedankt daarvoor.

Gr Richard

het werkt

mooi dat het werkt. Het is wel bizar dat de snelheid lager ligt. Heb je rekening gehouden met wat ik in post #2 heb geschreven? Heb je de Ziggo en de EA op een verschillend kanaal ingesteld? Het kan zijn dat de snelheidsdaling te wijten is dat 1 van je buren ook op dat kanaal zit. Installeer het programma inSSIDer op je laptop. Daarmee kan je de kanalen zien die je buren gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan