cisco EA4500 als 2e modem router

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi contrazoom,

via mijn wiffie beneden de hele tijd conflicten met wiffie boven.

wel verbonden maar geen verbindingen,dan ziet hij hem wel dan weer niet,

dan kan ik wil in de router komen dan weer niet,beetje vervelend dit zo.

staat er nog iets niet goed denk ik.

Gr richard

post de netwerk en draadloze instellingen vd ziggo en de EA eens. Eerst werkte het blijkbaar en nu toch niet meer, heb je nog alle posts eens aandachtig doorgelezen?

beheer cisco.JPGbeveiliging cisco.JPGcisco wire less.JPGdraadloos setup.JPGgate way ziggo.jpginsteling cisco.JPGrouter ziggo.jpgLs,

nou daar komen mijn insellingen,wat me ook opviel is dat hij naar een tijdje gewoon cisco 13111 aangeeft bij draadloos gedeelte en onbeveiligd.

ook als ik met me tel het wiffi op gaat,moet hij eerst effe zoeken.

hallo Richard, je moet mijn posts echt beter lezen. Ik had gezegd dat de SSID hetzelfde moet zijn in beide toestellen (wasbeer is niet hetzelfde als Cisco 13111), net als het beveiligingstype WPA/WPA2 en de wachtzin (soms noemen ze dit ook passphrase) moet ook hetzelfde zijn. Waarschijnlijk heb je, gezien het verschil tss screenshot 3 en 4, waarschijnlijk vergeten te klikken op "instellingen opslaan". De wifi-kanalen moeten wel verschillen (bij voorkeur 5 uit elkaar).

juiste instellingen

Zo Contrazoom,

alles staat volgens mij nu goed ingesteld zie bijlage's

alleen de download snelheid is boven wel een stuk langzamer.'

beneden zit hij op kanaal 3 en boven op 9.

gr Richardssid test.jpgtest1.JPGtest2.JPGziggo test.JPGsnelheid beneden.jpgsnelheid boven.jpg

ziet er goed uit Richard. Je hebt nu toch geen wifi conflicten meer hoop ik?
Ik zou de wachtzin op beide toestellen nu nog even aanpassen want iedereen die deze post volgt, weet dit nu ook. Als je dit aangepast hebt (niet vergeten de veranderingen op te slaan) zou ik het volgende nog voorstellen; haal je EA vd stroom, daarna de Ziggo. Wacht een 30-tal seconden, zet daarna de Ziggo aan, wacht een minuut en zet daarna de EA terug aan. Een wireless speedtest is nooit echt betekenisvol, zeker niet als je dit met een smartphone of tablet doet. Ik zou eens kijken wat een speedtest geeft op je laptop en test de snelheid ook eens bekabeld.
Kan je nu ook vanaf elke lokatie op Internet?
ik hoor het wel
grtz
Johan

Nou johan,

wat gebeurt er nu weer.

heb niks gedaan ,niks gereset ,gewoon alles laten staan.
start ik mijn lap op,en krijg ik de cisco 13311 er weer bij staan bij draadloze netwerken (onbeveiligd)

Wordt er niet goed van,e gisteravond werkte alles perfect.

netwerkmelding.JPG

het kan zijn dat de laptop dit onthoudt. Log eens terug in op de EA en kijk of het daar ook is veranderd? Indien ja, dan begrijp ik het ook niet meer.
Zie je wasbeer in de lijst met draadloze netwerken en kan je daarop verbinden?

ja was beer staat wel in de lijst,maar alleen voor beneden.

inloggen kan ik neit meer,moet ik hem weer op mijn lap aansluiten.ook ziet mijn ziggo de 192.168.178.2 niet meer.

Hoi Johan,

alle gegevens op min cisco waren verdwenen.

heb andere naam gegeven en zo alles opnieuw ingesteld.

vertrouwde het niet helemaal,omdat mijn lap raar begon te doen,en omdat ik gegevens kwijt ben in 1 keer.

weet jij hoe ik kan zien of er iemand anders in mijn netwerk zit?

hoop dat hij het nu beter gaat doen,

gr richard,ja stom van mijn heb al mijn gegevens hier op forum geknald.

gr Richard

Hallo Richard
Meestal is er ergens een pagina in de router waarop je de op dat moment aangesloten toestellen kan zien met mac- en ip-adres.
En anders kan je eens http://www.colasoft.com/mac_scanner/ proberen
selecteer dan wel de free version
Als we nog eens tegelijkertijd op dit forum zijn, kan ik misschien eens jouw computer overnemen met teamviewer om te kijken waar het nog juist fout gaat.
Mvg
Johan

Hoi johan.

ja idd ik kan kijken wie en wat.

ik zal je me mail geven,of kan je hier ook pribe berichten sturen.

minn mail is:richardvandenbroek@tele2.nl

gr richard

k

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan