Cisco EPC3925 poort forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivica

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Vraagje .. heb gisteren een nieuwe modem-router van UPC gekregen , Cisco EPC3925 model !!!
mijn vraag is nu hoe krijg ik sommige poorten open , ik heb van alles geprobeerd maar de router pakt niks .
want als ik een scan doe dan geeft de scan aan dat de poorten gewoon dicht zijn .
UPC gebeld maar dat ondersteunen ze niet ( Poort forwarden ) heb Cisco gebeld maar die ondersteunen dat ook niet omdat UPC EIGENDOM is van de modem-router .

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Dat zegt nog erg weinig:
a. Draait op het moment van testen het programma wel wat zou moeten luisteren naar het verkeer dat je geforward hebt? Denk aan webserver-software, games, gameconsole etc.
b. Indien op computer/laptop: Heb je wel een uitzonderling toegevoegd in de firewall voor het programma/game dat die verbindingen mag accepteren?
c. Soms zijn er 2 routers in huis: 1 van de provider en 1 zelf aangeschaft. Is er zo'n setup, dan is het afhankelijk of het apparaat dat de portforwarding nodig heeft direct op de router van de provider of op de eigen aangeschafte router is aangesloten of er 1x (alleen vanaf de router van de provider) of 2x (vanaf de router van de provider naar de thuisrouter en van de thuisrouter naar de computer/gameconsole) geportforward moet worden.

Tijs.

Sorry maar ik begrijp je niet helemaal ... wat je nu precies bedoelt ? ik heb effe een afbeelding bij gedaan is het wat duidelijker .
cisco1.jpgcisco2.jpg

Wat er staat in je ipscan is dat poort 80 verkeer wordt beantwoord. Als die van buiten goed werkt (zal wel een webserver zijn op je pc), dan zou dat betekenen dat ook de portforwarding van de rest goed staat, omdat die allemaal naar x.x.x.11 portforwarden.
Als poort 80 verkeer inderdaad goed wordt doorgegeven (dus de portforwarding is goed), dan kun je er verder uit opmaken is dat voor poort 23 verkeer (=telnet), poort 20 (=data poort van FTP) er geen luisterende processen zijn (of geblokkeerd door de software firewall op je pc(!)).
Poort 52627 en 13000 worden niet getest door ipscan, dus daar kun je niet eens een uitspraak over doen, maar ook daar kan gelden dat er op die poorten niet geluisterd wordt door je pc of dat de processen die luisteren op die poorten door de software firewall op je pc worden geblokkeerd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan