Cisco RV110W VPN Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Hallo Forummers.

Ik ben op zoek naar een oplossing om onze 'bij-locatie' te verbinden met onze 'hoofd-locatie'
op de bij locatie gaat het om een klein aantal pc's die nu allemaal via een VPN werken.

Het probleem hier mee is dat ik geen aanmelding via domein kan laten uitvoeren en geen GPO's kan instellen vanaf de server.
Momenteel zodra iemand de computer opstart en ingelogd is. maakt die gene een VPN verbinding naar onze server om zo in hun homedrive te kunnen.

Is dit proces te versimpelen als ik een VPN router daar neer zet die 24/7 verbinding met onze server (Windows server 2008 R2) heeft?
Ik ben wezen kijken naar VPN routers. en heb gelezen/gehoord dat de Cisco RV110W een goede router is.

Nu de grote vraag. Kan ik die VPN router verbinding laten maken met onze hoofdlocatie?.
En als ik dan een computer op 1 van de lan poorten aansluit word deze dan gelijk opgenomen in de VPN tunnel?

Gr. Jordy

Om te beginnen: ik ben niet bekend met deze specifieke oplossing / cisco router. Dat gezegd hebbende, als de router voldoet aan de de juiste eisen kan dit inderdaad prima. Ikzelf gebruik een dergelijke oplossing met een ipsec tunnel en dat werkt prima.

Overigens is het beheer ook afhankelijk van de gekozen VPN. Wij gebruiken ook IPSEC clients en die werken prima met een domain en GPO's. Natuurlijk moet wel eerst eenmalig gesynched worden, maar daarna worden wijzigingen in GPO's gewoon meegenomen alsof er lokaal gewerkt wordt (muv logon scripts e.d. natuurlijk). Hoe managebaar VPN's zijn is dus ook deels afhankelijk van het soort tunnel en verbinding dat wordt gebruikt (en je architectuur etc. natuurlijk)

als dit voor je werkgever is (of is het misschien jouw bedrijf) zou ik eerder denken in kosten/baten termen. Ben je van plan om het allemaal zelf uit te zoeken, installeren en configureren. Hoeveel tijd = geld wil je daarin investeren of neem ik een IT-reseller onder de arm die dit in waarschijnlijk minder dan 1 dag voor jou kan opzetten?

Op moment is het gewoon informeren. en een kosten schatting. wat je net omschreef zijn de vragen waar ik me nu mee bezig hou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan