Cisco sf 200-24 Switch VLAN webbased instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kpaulu

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Hallo,

ik heb een vraag ik ben aan het uitzoeken hoe ik een aantal Vlans kan aanmaken zodat niet alles in een "grote wolk" hangt
Ik heb hiervoor een Cisco sf200-24 switch ter beschikking en zou nu graag hier de configuratie instellen.
ik heb al een gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden over het webbased configureren van een vlan.
Heeft er hier iemand verstand van of heeft iemand toevallig een filmpje of stuk tekst hoe ik de Vlan instel.

Alvast bedankt voor de moeite

ja heb ik al eens doorgenomen, ben ik idd al een stuk mee onderweg maar sommige dingen zijn nog niet geheel duidelijk.
ik heb nu 4 Vlans aangemaakt en die moet ik onder verdelen onder de poorten maar ik krijg het niet voor elkaar deze aan elkaar te "linken"

en het instellen van de PVID, tagged, untagged, acces, trunk, general, customer is ook nog wat abra cadabra er staat wel deels uitgelegd wat ze inhouden maar niet echt wat ze nu doen

volgens mij is ook deze switch layer 2 ipv 3.

het volgende is wat ik in gedachte heb.

vlan 1 werkstations
vlan 2 servers
vlan 3 productie
vlan 4 wi-fi toegang

mijn vraag is nu als ik een aantal poorten instel en ik plug in op vlan 1 heb ik geen verbinding meer niet eens meer met de switch.
hoe moet ik deze nu instellen, zodat iedereen netwerk behoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan