Cisco WRVS4400N Port forward

Status
Niet open voor verdere reacties.

mofasa

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hallo,

Ik heb op de vrijmarkt een ciso router gekocht (cd+quick guide). en een cisco NSS2000 (hierover zal ik later een vraag stellen)

Als ik de cisco router aansluit werkt hij prima, geen problemen ermee.
Als ik Utorrent v3.1.3 opstart geeft deze programma aan dat poort 34934 gesloten is, maar wel kan downloaden.

vraag:
hoe kan ik de port forwarden? Ik heb met simple port forward geprobeert, maar het wil niet werken.
kan ik dit ook handmatig invullen?

groet,
Mofasa

vanschagen linkte de firewall gids van je router. hier staat de gids voor portforwarding.

Tijs.

vanschagen linkte de firewall gids van je router. hier staat de gids voor portforwarding.

Tijs.

cisco-1.jpg
utorrent.jpg

stappenplan gevolgt.

forward setup static IP --> " current IP adress is 192.168.1.100"
fout melding : could not parse your ip adress or gate way.

wat doe ik fout?

Portforwarding lijkt al goed te staan, nu.
in Utorrent uitvinken: Poorttoewijzing met NAT-PMP. [Oftewel: laat alleen Uitzondering Windows Firewall toev. staan]
Start daarna Utorrent helemaal opnieuw, en kijk of het werkt.

PS: Als er vóór de WRVS4400N nóg een router(-modem) staat, dan moet je in díe router(-modem) die poort ook portforwarden, namelijk naar het WAN/Internet ip-adres van de WRVS4400N.

Portforwarding lijkt al goed te staan, nu.
in Utorrent uitvinken: Poorttoewijzing met NAT-PMP. [Oftewel: laat alleen Uitzondering Windows Firewall toev. staan]
Start daarna Utorrent helemaal opnieuw, en kijk of het werkt.

PS: Als er vóór de WRVS4400N nóg een router(-modem) staat, dan moet je in díe router(-modem) die poort ook portforwarden, namelijk naar het WAN/Internet ip-adres van de WRVS4400N.

utorrent-0.jpg
gedaan. utorrent helemaal afgesloten, ook rechtsonder bij klokje.
utorrent starten.

foutmelding:
utorrent-01.png

Daarna vinkje terug gezet.
utorrent helemaal afgesloten, ook rechtsonder bij klokje.
utorrent starten.

poort gesloten, maar kan wel downloaden.
utorrent-02.png

Ik heb een Ziggo abo met een Ubee EVM3200 modem.

groet,
Mofasa

Het is ietwat verwarrend, maar het ziet ernaar uit dat je zowel TCP als UDP poorten moet portforwarden. Momenteel portforward je alleen TCP poort 34934.
a. Portforward ook UDP poort 34934
b. Als ik (bijv.) deze handleiding mag geloven heb je nu een router-achter-router configuratie. Indien ja, dan zul je in 2 apparaten portforwarding moeten doen: 1x in de Ubee en 1x in de WRVS4400N (zie verder posting #6).

Tijs.

Het is ietwat verwarrend, maar het ziet ernaar uit dat je zowel TCP als UDP poorten moet portforwarden. Momenteel portforward je alleen TCP poort 34934.
a. Portforward ook UDP poort 34934
b. Als ik (bijv.) deze handleiding mag geloven heb je nu een router-achter-router configuratie. Indien ja, dan zul je in 2 apparaten portforwarding moeten doen: 1x in de Ubee en 1x in de WRVS4400N (zie verder posting #6).

Tijs.

Nee hoor ziggo " liegt" :D

deze heb ik
Ziggo_Ubee_01.jpg
Ziggo_Ubee_02.jpg

:P

Dat zegt nog niet alles :P

Kijk in de Cisco WRVS4400N na welk WAN/Internet ip-adres die heeft. Is dat een 192.168.x.x ip-adres of 10.x.x.x ip-adres of een ip-adres in de 172.16.0.0 – 172.31.255.25 reeks? Indien ja, dan staat er een router(-modem) voor, en geldt mijn verhaal over 2x portforwarden.
Ook even die UDP poort portforwarden in je WRVS4400N (zie mijn vorige posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat zegt nog niet alles :P

Kijk in de Cisco WRVS4400N na welk WAN/Internet ip-adres die heeft. Is dat een 192.168.x.x ip-adres of 10.x.x.x ip-adres of een ip-adres in de 172.16.0.0 – 172.31.255.25 reeks? Indien ja, dan staat er een router(-modem) voor, en geldt mijn verhaal over 2x portforwarden.
Ook even die UDP poort portforwarden in je WRVS4400N (zie mijn vorige posting).

Tijs.

01-summary.jpg
02-WAN.jpg
03-LAN.jpg

04-single port.jpg
moet ik hier wat invullen? zo ja wat moet ik invullen?

local Ip :192.168.1.1
Starting IP : 192.168.1.100

Laatst bewerkt:
Ok, je hoeft idd maar 1x te portforwarden, namelijk in je Cisco.
Je moet 2 portforwarding regels maken, een met die poort als udp en een met die poort als tcp.

Tijs.

Ok, je hoeft idd maar 1x te portforwarden, namelijk in je Cisco.
Je moet 2 portforwarding regels maken, een met die poort als udp en een met die poort als tcp.

Tijs.

Gelukt
Dit is wat ik ingevuld hebt.

Utorrent - 43934 - 43934 - TCP - 192.168.1.1 <-- hier ging het fout!

Utorrent-1 - 43934 - 43934 - UDP - 192.168.1.100 <-- hier ging het fout!
Save.
Start Utorrent, test netwerk, gelukt

invullen.jpg
test.png

Bedankt mijnheer. :thumb:

Laatst bewerkt:
Deze topic mag op slot.

:thumb: Ik dank u voor uw geduld. :thumb:

Fijn dat het geholpen heeft. :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan