CISVC.exe probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

robber1

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
5
Ik heb XP home op mijn notebook. Deze ging steeds trager werken en nu vond ik in taakbeheer dat het bestand cisvc een groot deel van de CPU capaciteit gebruikte ( > 60%) Vervolgens heb ik op proces beeindigen gedrukt en ineens was de computer veeel sneller. CISVC schijnt en index bestand van Windows te zijn.
Vraag 1: Hoe kan ik dit blijvend uitzetten ( want iedere keer dat ik opnieuw opstart gebeurt hetzelfde)
Vraag 2 : wat heeft dit voor consequenties voor het systeem?
De notebook staat met een gewone desk top in een huis LAN netwerkje lpmi@planet.nl
 
Om XP diensten uit schakelen dien je bij Uitvoeren "services.msc" in te typen. Maar wees voorzichtig met wat je uitzet!
Voor meer info kun je bv. naar deze pagina surfen.
 
Je kan services ook veilig afzetten met de CD-ROM van WinXP: Als de cd is opgestart; Windows onderdelen toevoegen/verwijderen.

Services zijn niet noodzakelijk, maar vergemakkelijken het werken. (Behalve als ze de helft van jouw geheugen opslorpen)
 
Ik heb reacties gekregen waaruit bleek dat het afzetten van dit index bestand geen schadelijke gevolgen kan hebben, maar ik weet nog steeds niet hoe ik het blijvend uit kan zetten.
Het XP Home was standaard OEM geinstalleerd en ik heb er geen Cd van.
Nu doe ik dat afzetten iedere keer als ik het notebook aanzet. Verdere hulp is zeker welkom.
 
Ga naar Start/Uitvoeren. Tik daar: services.msc
Zoek naar 'Indexing service'. Dubbelklik.
Bij 'Opstarttype': Uitgeschakeld. Klik op 'Toepassen'.
Indien mogelijk, druk op 'Stoppen'.
Et voilà!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan