Citrix blokkeert alle andere programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds deze week werk ik op mijn desktopcomputer thuis (windows 8) met citrix. Prima programma, voor office 365 en de mails van mijn werk. Mijn probleem is het echter dat ik, zodra ik Citrix heb gestart, bij geen enkel ander programma op mijn computer meer kan komen. Alt + tab werkt bijv. ook niet meer. Ik speel onder mijn werk bijv. muziekbestanden af van mijn harde schijf, maar daar kan ik ook niet bij; ik krijg skypeberichtmeldingen, maar kan ook daar niet bij, enz.

Mijn vraag is dus, weet iemand een trucje om te wisselen van citrix naar windows-8-omgeving en weer terug. Ik wil niet steeds Citrix moeten afsluiten. Ben benieuwd, alvast dank!

Je moet wel zorgen dat de switch aan staat. Het programmaatje dat daar voor zorgt heet "Citrix Desktop Switcher".

Dank tot zover. Ik heb gezocht, maar kan nergens een link vinden naar dit programmaatje :( Ik durf het haast niet te vragen, maar heb je misschien een link naar deze download??

Heb een klein tussenoplossinkje gevonden: cltr+alt+del, taakbeheer, citrix applicatie beëindigen, dan blijft de app nog voor de helft beschikbaar. Kan niet de bedoeling zijn, denk ik...

Hier heb ik er een gevonden: direct download. Dit programmaatje vereist de toets combinatie SHIFT + F3 of SHIFT + F2. Welke combinatie je ook nog kan proberen buiten het programmaatje is: de Windows-toets + M.

Laatst bewerkt:
Dank! Dit is alweer een verdere verbetering. Windows+M sluit alleen tijdelijk in Citrix geopende bestanden af. De software in combinatie met Shift+F2 zorgt ervoor dat je teruggaat naar je Windows-8 bureaublad. Ondertussen is wel citrix bijna helemaal afgesloten (duurt weer een poos voordat het programma weer geladen is).

Het loopt nu als een zonnetje! Geweldig bedankt, mijn vraag is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan