Citrix program neighbouhood config file mist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chester_Cheetos

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Ik heb er citrix server draaien maar als ik wil inloggen via mijn citrix program neighbouhood dan gaf hij de melding dat hij de config file mist.

Hoe moet ik deze file aanmaken of is er een standaard file.

Ik kan wel gebruik maken van de citrix server, de applicaties worden wel weergegeven op mijn bureaublad. Het gaat alleen om de citrix program neighbourhood.

Kan iemand mij helpen???

Citrix

Hij maakt bij installatie een standaard aan, kan wel voor je zoeken hoe hij er uit ziet, weet zelf de naam niet meer uit mijn hoofd.

Eric.

Mijn ini files.

:thumb:

Staat natuurlijk niet op de CD volgens mij, want je geeft op hoe je omgeving er uit ziet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En waar moeten deze staan?

Deze bestanden moeten allemaal ingeladen worden of moet ik nu mijn eigen bestanden aanmaken?

Ik kan niet zien hoe jij het geinstaleerd hebt.

Bij mij staan alle files in een directory die ik citrix verbinding heb genoemd.

Zoek anders even op naam, dan zie je waar ze bij jou staan en of er een ontbreekt.

Eric.

P.S. als je die van mij gaat gebruiken zijn jou instellingen overschreven door die van mij en zul je mogelijk geen verbinding meer kunnen maken.

Ik heb de bestanden gevonden die staan in de /Metaframe/ICA Client map. Moet deze map gedeeld worden?

Ik voeg een plaatje toe met ook een melding die ik krijg als ik de neighbourhood start.

Als het goed is staat er nu wel een plaatje.

(hij was te groot :p :p )

Bijlagen

• citrix.jpg
    citrix.jpg
    17,2 KB · Weergaven: 47
Mappen delen

Volgens mij hoef je niets te delen op de client.

En ik dacht te weten dat neighbourhood alleen op de client draait.

Eric.

Als je de desktop van de server kan zien.

Je zegt dat je de iconen van de desktop ziet, alleen niet of je ze ook kunt aanklikken.

Maar los daarvan als hij de desktop ziet heb je toch verbinding met de server.

Eric.

P.S. en waar gebruik jij Citrix voor ?

Laatst bewerkt:
Dat klopt, ik zit te werken achter een client.

Als ik mijn neighbourhood wil openen vraagt hij naar de URL waar het bestand zich bevindt, als ik hier de locatie neerzet van het bestand, gaat hij hier niet mee accord. :(

Ik heb hier de 6 bestanden geprobeerd, maar niks werkt. Welke URL moet hier oorspronkelijk staan?

Url

Dat is je server (de PC waar je applicaties draaien)

Had je mijn vraag gezien waar je het voor gebruikt.

Eric.

Als je de client installeert

Na installatie moet je opgeven wat het adres van je server is. Als je nu werkt met citrix moet je dat kunnen achterhalen.

Eric.

Citrix gebruik ik voor het delen van applicaties over het netwerk.

Verder als ik de URL //(servernaam) invoer krijg ik de melding:

unable to update configuration file

Tot hoever moet ik de URL invullen dan?

PN.exe

Als ik op een PC waar citrix niet is geconfigureerd op pn.exe klik, opent hij met Neighbourhood en een icoon "add ica connection."

Eric.

P.S. je laatste bericht lijkt te duiden op een fout bij installatie van de client.

\\server\map

Ik heb de client opnieuw geinstalleerd, maar als ik op het icoontje op de desktop druk krijg ik weer dezelfde melding dat de remote server down is of dat de configuratie lokatie niet goed is of dat het bestand beschadigd is.

Ik kan wel een verbinding maken naar de server via de neighbourhood maar dit is niet de bedoeling.

Help

Wat bedoel je ?

Klik eens op rechts op het icoontje en kijk bij eigenschappen wat er staat.

Als je zegt dat je er via PN kan komen, moet het toch ook mogelijk zijn een icoontje voor de verbinding te krijgen.

Eric.

P.S. ica verbinding toevoegen.

Vergelijk het maar met een ras snelkoppeling

Je kunt een ras snelkoppeling ook niet aan passen, je moet de inbelconnectie maken en daar een snelkoppeling van maken.

Dus als je icoontje het niet doet, nieuwe connectie maken, hij zet dan dacht ik automatisch een icoontje op je desktop. anders zelf even maken.

Eric.

Ik kan wel een ICA connection toevoegen en dan op de server werken, maar dit is niet de bedoeling.

Ik wil graag dat de applicaties die ik op de server heb gepublisched op mijn bureaublad hebben en dan op de client werken met de applicaties van de server.

De applicaties krijg ik wel te zein op mijn bureaublad maar als ik wat begin te typen wordt deze afgesloten met een foutmelding. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat de configuratie file niet goed is.

Ik denk dat ik de server opnieuw moet installeren :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan