.class file, en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcarrelus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Ik ben nog maar net begonnen met java. Ik heb m'n eerste programmatje af en heb het nu gecompileerd naar een .class file. Het lijkt misschien een domme vraag maar wat moet ik nu doen? Ik heb nu gewoon zo'n .class file maar wat ben ik daar nu mee? Hoe kan ik mijn programmatje nu gebruiken (je ziet dat ik er nog niet veel van weet :o)

editor ??
eclipse kan je gewoon op run klikken en het werkt
netbeans eveneens

bij gewoon kladblok kan je
compile met javac
en laten werken met javaw

bedankt om zo snel te antwoorden. Je kan het dus openen met je editor maar wat is het nut van een programmatje dat je alleen kan openen met je editor. Ik wou het eigenlijk doorsturen naar iemand om te laten zien wat ik al heb, het resultaat dus.

sorry maar ik begrijp het nog steeds niet echt. Ik heb javaw opgezocht maar ik vind niet wat u er mee bedoelt:confused:. Het zit dus zo: ik heb een boek gekocht met de beginselen van java (voor de rest is mijn ervaring bij programmeren nihil). Daarin staat perfect beschreven hoe je java programmeert en hoe je via eclipse van je .java bestand een .class bestand maakt. Ik heb nu zelf een programma geschreven (en er dus een .class bestand van gemaakt) en nu weet ik er niet eens wat mee te doen. Best zielig:o.
Zoe het eventueel mogelijk zijn vrij eenvoudig uit te leggen wat ik nu kan doen? Danku

Het bestand openen zou voldoende moeten zijn om het programma te draaien.

Code:
D:\Java\Development\src>cd development
D:\Java\Development\src\development>javac Test.java
D:\Java\Development\src\development>cd ..
D:\Java\Development\src>java development/Test
het werkt
D:\Java\Development\src>
de oude manier

Ik neemaan dat je het bestand zonder editor wilt openen. In netbeans het je een build knop die uit mijn hoofd links naast de compile knop zit. Druk erop en er zou nu een bestand moeten zijn in jouw bestandmap met de extension .JAR. dat is de applicatie. Trouwens erg raar dat dat niet in je boek staat.

Groet, Ian :)

danku wel iedereen voor de antwoorden. Ian, bedankt voor de tip in netbeams, nu kan ik tenminste iets doen met hetgeen ik geschreven heb. hartelijk bedankt:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan