Classe IP adres???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Princess_royal

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Welke klasse IP adres is noodzakkelijk wanner k een bedrijf 2000 hosts op een netwerk wil aan sluiten???

Weet iemand waar k dat kan vinden???

als je dat nog niet weet zou ik er mij ook niet aan wagen om dat netwerk aan te leggen
maar ik zou denk ik gwoon voor klasse B gaan kan je altijd nog uitbreiden mocht dat het geval zijn

Ohh dus een classe b adres. en als k zeg maar ga uitbreiden dan kom k terecht in een classe c adres toch???

Hoe reken ik een subnetmasker uit. 172.18.129.14/20

en waarvoor staat die 20 achter DE SCHUINESTREEP???

Kent er iemand een site waar ik wat kan vinden over zulke vragen???

thankssss

Princess_royal zei:
Hoe reken ik een subnetmasker uit. 172.18.129.14/20

en waarvoor staat die 20 achter DE SCHUINESTREEP???

Kent er iemand een site waar ik wat kan vinden over zulke vragen???

thankssss
Niet ***lig bedoel maar als je een MCP boek pakt staat dit er allemaal in
het is ook wel makkelijk minimaal een mcp te hebben als je zo een groot netwerk gaat maken.

Denk eens aan V-lans enzo wat voor routers je wil gebruiken of je glas nodig heb of alles UTP het configureren van je Core switches.
is dit alles niet duidelijk begin er dan niet aan :confused:

aub stel geen vragen waar je niks aan hebt die schuine streep is voor je subnetmasker

Princess_royal zei:
Ohh dus een classe b adres. en als k zeg maar ga uitbreiden dan kom k terecht in een classe c adres toch???

nee meestal gaj e dan naar A maar je heb er zat aan B misschien ook nog wel C
klasse A kan volges mij tot 16 miljoen maar met B kan je tot 65.000 hosts er 8er hangen lijkt me wel voldoende toch?

heb er nu 1 jaar les in gehad weet nog niet alles dus als ik jou was zou ik er me maar niet aan wagen gwoon uitbesteden dat werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan