Mijn idee was om een turn bassed game te maken voor console.
Waarom ik dit wil doen is om beter c++ te kunnen/leren
met een instelling van laten we gewoon ergens aan beginnen en we zien wel waar we stranden.
Nou is mijn probleem als volgt:
Ik maak classes aan voor units maar nou is het probleem dat ik die niet kan uitlezen in een andere functie.
Hoe los ik dit op:
Units class:
Units aanmaken:
En het uitlezen van de classes:
En dit laatste werkt dus niet.
De error die die geeft is dat swordsman een first useage/undecleared function is.
Hoe zorg ik ervoor dat hij verwijst naar die class zodat hij weet waar hij de informatie vandaan moet halen.
Waarom ik dit wil doen is om beter c++ te kunnen/leren
met een instelling van laten we gewoon ergens aan beginnen en we zien wel waar we stranden.
Nou is mijn probleem als volgt:
Ik maak classes aan voor units maar nou is het probleem dat ik die niet kan uitlezen in een andere functie.
Hoe los ik dit op:
Units class:
PHP:
//units
class units {
public:
units(); //constructor om geheugen op te eissen
~units(); //deconstructor om het geheugen weer vrij te maken.
int atk; //How mutch attack power
int hp; //How mutch damage he can take
int crit; //what change on a criticall attack
int block; //Blocking someone elses attack
int type; //what kind of damage the unit does (1: melee/2: ranged/ 3: magic)
int speed; //How mutch attacks he can do in 1 turn
int walk; //How mutch fields he can walk
};
units::units() { //contructor of units
}
units::~units() { //deconstructor of units
}
Units aanmaken:
PHP:
//creating untis and there stats
int Cr_units() {
system("cls");
cout<<"Creating new game \n" ;
cout<<"Creating counter x: DONE \n";
cout<<"Creating counter y: DONE \n";
cout<<"Creating units: ";
Ca_procent( 1, 4);
//first job classes
units swordsman; //fighting with a 1 handed sword and shield
swordsman.atk = 5; //How mutch attack power
swordsman.hp = 40; //How mutch damage he can take
swordsman.crit = 30; //what change on a criticall attack
swordsman.block = 0; //chance to block someones attack
swordsman.type = 1; //what kind of damage the unit does (1: melee/ 2: ranged/ 3: magic)
swordsman.speed = 5; //How mutch attacks he can do in 1 turn
swordsman.walk = 12; //How mutch fields he can walk
system("cls");
cout<<"Creating new game \n" ;
cout<<"Creating counter x: DONE \n";
cout<<"Creating counter y: DONE \n";
cout<<"Creating units: ";
Ca_procent( 2, 4);
units thief; //fighting with a dagger makes him slightly faster then a knight
thief.atk = 3; //How mutch attack power
thief.hp = 35; //How mutch damage he can take
thief.crit = 40; //what change on a criticall attack
thief.block = 0; //chance to block someones attack
thief.type = 1; //what kind of damage the unit does (1: melee/ 2: ranged/ 3: magic)
thief.speed = 7; //How mutch attacks he can do in 1 turn
thief.walk = 8; //How mutch fields he can walk
system("cls");
cout<<"Creating new game \n" ;
cout<<"Creating counter x: DONE \n";
cout<<"Creating counter y: DONE \n";
cout<<"Creating units: ";
Ca_procent( 3, 4);
units mage;
mage.atk = 12; //How mutch attack power
mage.hp = 20; //How mutch damage he can take
mage.crit = 25; //what change on a criticall attack
mage.block = 0; //chance to block someones attack
mage.type = 3; //what kind of damage the unit does (1: melee/ 2: ranged/ 3: magic)
mage.speed = 4; //How mutch attacks he can do in 1 turn
mage.walk = 10; //How mutch fields he can walk
system("cls");
cout<<"Creating new game \n" ;
cout<<"Creating counter x: DONE \n";
cout<<"Creating counter y: DONE \n";
cout<<"Creating units: ";
Ca_procent( 4, 4);
units cleric;
cleric.atk = 0; //How mutch attack power
cleric.hp = 25; //How mutch damage he can take
cleric.crit = 0; //what change on a criticall attack
cleric.block = 20; //chance to block someones attack
cleric.type = 3; //what kind of damage the unit does (1: melee/ 2: ranged/ 3: magic)
cleric.speed = 7; //How mutch attacks he can do in 1 turn
cleric.walk = 10; //How mutch fields he can walk
//second job classes(future version)
//third job classes(future version)
system("cls");
cout<<"Creating new game \n" ;
cout<<"Creating counter x: DONE \n";
cout<<"Creating counter y: DONE \n";
cout<<"Creating units: DONE \n ";
}
En het uitlezen van de classes:
PHP:
int R_units() {
cout<<"Unit name \t atk \t hp \t crit \t block \t type \t speed \t walk \n ";
cout<<"Swordsman \t"<< swordsman.atk <<"\t"<< swordsman.hp ;
cin.get();
/*
swordsman.atk
swordsman.hp
swordsman.crit
swordsman.block
swordsman.type
swordsman.speed
swordsman.walk
*/
}
En dit laatste werkt dus niet.
De error die die geeft is dat swordsman een first useage/undecleared function is.
Hoe zorg ik ervoor dat hij verwijst naar die class zodat hij weet waar hij de informatie vandaan moet halen.
Laatst bewerkt: