Clean Install lukt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert99

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
5
Hallo,

Ik heb via Zoeken veel en toch ook weer niets kunnen vinden voor mijn probleem.
Bij voorbaat sorry als ik er overheen gekeken heb:eek:

Naar aanleiding van een hal.dll error (pc startte niet meer op) wilde ik een clean install doen. WinXP cd erin; gaat in eerste instantie goed. Ik heb 1 HD zonder partities.
Zodra ik de partitie heb verwijderd en opnieuw wil formatteren (ntfs) blijft ie op 0% hangen. Opnieuw begonnen...nu kan ie alleen maar SNEL formatteren en springt van 20 naar 100%.
Daarna worden de set-up bestanden gekopiëerd. Hier gaat het dus echt fout: diverse dll's en het wiaacmgr.exe kunnen niet gekopiëerd worden. Twee winXP cd's geprobeerd...helaas!
Voor de volledigheid de dll's: msls31.dll - msvcp50.dll - themeui.dll - user32.dll

Ik dacht in eerste instantie aan een zieltogende HD.
Of het moederbord ? Ik kan nu geen programmaatjes gebruiken om e.e.a. te controleren:confused:
Momenteel zie ik de bekende bomen door het bos niet meer :shocked:

Vriendelijke groet,
Bert.
 
Na het verwijderen van de partitie wel eerst weer een nieuwe partitie aangemaakt?
 
Ik heb inderdaad een nieuwe partitie gemaakt, vergeten erbij te vermelden...
 
Na het verwijderen van de partitie wel eerst weer een nieuwe partitie aangemaakt?

Die maakt hij automatisch aan als je er zelf geen maakt :confused:

Aangezien je HAL weg is en een clean install lukt niet, dan zijn er wel een aantal mogelijkheden. Windows CD, HD, memory,... Nu kan je zelf al een aantal dingen uitsluiten. Die windows cd heb je zelf geprobeert en aangezien het formatteren van je HD niks met het geheugen te maken heeft, zal het probleem waarschijnlijk bij de HD liggen. Je moet eens op de site van de fabrikant van je HD kijken en daar kan je een tooltje downloaden om die uit te testen

:thumb:
 
Je moet eens op de site van de fabrikant van je HD kijken en daar kan je een tooltje downloaden om die uit te testen

:thumb:

Okee... ik neem aan dat ik dan wel de HD moet aansluiten op een "werkende" pc om 'm te kunnen testen ?
 
Okee... ik neem aan dat ik dan wel de HD moet aansluiten op een "werkende" pc om 'm te kunnen testen ?

Nee is niet nodig hoor. De programma's die beschikbaar zijn bij de fabrikant die zijn bootable. Dus gewoon die iso branden op een cdje en er dan van opstarten.
Iso moet je natuurlijk wel op een werkende pc branden :D

Voor Maxtor schijven was dit vroeger PowerMax. Maar sinds Maxtor overgenomen is door Seagate kan dit nu worden gedaan met Seatools.
Je moet maar eens checken op de site
Seatools
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie input :thumb:

Ik heb de gok maar genomen een nieuwe HD geinstalleerd en het probleem was opgelost.
De oude HD was inderdaad aan zijn einde !
In het vervolg als ik vreemde meldingen krijg zal ik hier nog eens aan terugdenken :rolleyes:

Groet,
Bert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan