clean install win 7 na win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Beste,

vraagje ivm de keys van geïnstalleerde windows.
Vriend heeft van legale win 7 upgrade gedaan naar win 10, daardoor is er een nieuwe registratiecode aangemaakt voor win 10.
Nu, na meer dan 30 dagen kan hij geen rollback meer doen, maar wil een clean install van win 7.
Wordt dan de win 10 code automatisch verwijderd ?
Gaat dit geen conflicten geven ?

Als uw vriend een legale installatie dvd van windows 7 heeft zou dat zonder problemen moeten kunnen.
Starten met de installatie Dvd en dan natuurlijk de C:-partitie formateren en Win7 opnieuw installeren.

Overigens raad ik om deze reden iedereen aan om een kopie te maken van de Windows 7 installatie alvorens de upgrade naar windows 10 te doen.
Terug gaan is dan een kwestie van de kopie terugzetten. Want ook binnen die 30 dagen wil de roll back van win10 niet altijd goed werken.

bij mij zou het simpel zijn, ik maak met acronis true image dagelijks een volledige image op een andere partitie, en via een opstart cd van acronis staat deze binnen het kwartier terug ...
Vraag is gewoon of de codes niet conflicteren, want ik vermoed dat de win 10 code niet verwijderd wordt na clean install, vermits deze code niet op de C wordt weggeschreven ( dacht ik )

De Jean, ik heb dit al een keer gedaan en het werkt perfect. Ik had met Todo backup een system-kopie van de win7 installatie gemaakt en die heb ik zo over de win 10 installatie heen gezet. Geen probleem. De PC startte daarna weer keurig op met de originele Win7

True Image (geïnstalleerd) is vanaf versie 2014 compat met Win10. Oudere versies geven problemen met upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan