Cleane installatie Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hoi , wil vandaag een cleane installatie van Windows 7 64 doen op een pas aangekochte SSD-schijf.

Heb dit al verscheidene malen gedaan dus dat is niet echt een probleem.

Wat ik me wel sinds jaar en dag afvraag is , of er een bepaalde volgorde moet gerespecteerd worden wat betreft de overige hardware.

De zogenoemde gele vraagtekentjes dus .

Ik zorgde er altijd eerst voor dat ik netwerkverbinding had dmv de draadloze netwerkkaart en dan werkte ik een lijstje af met de overige drivers die ik vond op de site van de fabrikant.

Is het overigens nodig om alle beschikbare drivers te installeren ?

En dan nog dit : Hoeveel keer kan je de key-code van Win7 gebruiken , neem aan dat deze bij vaak gebruik geblacklisted wordt ?

Laptop is een HP pavilion DV7

waarom zet je'm niet terug naar de fabrieksinstellingen ?
Of stond er origineel een ander OS op ?

aja, sorry, over gekeken ...
gewoon je win 7 installeren, en dan op de site van hp alle drivers afhalen voor je type laptop.
En de serial zal automatisch activeren als die als oem op je laptop stond bij aankoop.
Anders gewoon telefoontje naar microsoft ( of via telefoon activeren )

Hoi,

En over het algemeen is bigin van drivers installatie de driver van het moederbord de eerste optie en dan maakt het niet echt veel uit.

Wat ik meestal doe is het volgende:
na de installatie van windows nog NIET gelijk activeren en ook nog niet alle windows updates aan(laten)brengen, maar eerst de drivers laden te beginnen met die van het moederbord/de chipset gevolgd door alle andere drivers.
Daarna laat ik windows de updates uitvoeren (dat zijn er vaak heel wat en dat kan wel even duren).
Als dan de volgende dag alles naar behoren blijkt te werken maak ik een herstelpunt (en vaak ook een kopie van het systeem).
Daarna pas de activering uitvoeren.

De reden daarvoor is dat als je gelijk al activeert en er blijkt toch iets niet goed te zijn en de windows installatie moet over, dan ben je weer een activatie kwijt en dan gaat MS moeilijk doen.

Op de site van HP staan voor ons model bij chipset 5 drivers waarvan drie verband houden met usb 3.0.
Moeten deze allemaal geinstalleerd worden of moet ik echt zoeken naar de specifieke ?
Dezelfde vraag stelt zich ook bij netwerk waar 10 drivers staan.

Best eerst de update van de bios uitvoeren ?

Zijn allemaal verschillende , denk verschillende fabrikanten .
Kan ik dmv Everest de juiste fabrikanten van de hardware vinden , deze heb ik al geïnstalleerd.

Bvb bij grafische kaart zijn er twee , ene voor intel en een andere voor AMD.

Vind bij everest niets terug van Amd dus ik veronderstel dat deze er niet in zit ?

Laatst bewerkt:
ja, dan even kijken welke soort en type hardware er in de pc zit om de juiste drivers te kunnen downloaden. Everest is een goed tooltje daarvoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan