Cleane installatie Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Zou graag een volledig nieuwe installatie doen van windows 10.

Op de Pc was eerst een upgrade uitgevoerd van 8 naar 10 en heb dus een legale key.

Deze heb ik reeds kunnen achterhalen maar nu is de vraag : kan ik deze weer opnieuw gebruiken voor een schone installatie ?

Windows 10 heb ik al kunnen downloaden naar een USB stick.

Bij installatie vroeg hij een key , de oude nam die niet maar kon wel overslaan.

Bestaat de kans dat na instal de oude wel geaccepteerd wordt ?

Toch ook wel belangrijk naar de toekomst toe wanneer win10 niet meer gratis is en je een format wilt uitvoeren .

Geen sleutel invoeren en gewoon doorgaan met de installatie.

Ook in de toekomst geen probleem zolang je niks aan de hardware veranderd.

Met de November-update werkte je oude key ook weer, maar volgens mij (ik heb 'm niet) is die weer teruggetrokken vanwege privacy problemen. De kans dat het weer mogelijk is dus wel aanzienlijk.

Inderdaad geen sleutel invoeren, maar kiezen voor 'overslaan'.

Na installatie zul je zien dat onder 'Systeem' je Windows versie weer is geactiveerd. (zo niet dan ben je te snel, kijk een uur later nog eens)
Zelfs na het vervangen van een defecte HDD wist Windows 10 zichzelf weer te activeren.

De november update is weer ingetrokken: ik heb 'm wel, ziet er prima uit (kleine verbeteringen) maar m'n privacy instellingen stonden weer standaard...
Gelukkig is dat bekend, en kan je ze zo weer goed zette, maar het kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hoi , bedankt voor de reacties. Dus deze wordt geactiveerd zonder key ? Ook bij een installatie vertrekkende van Win10 ? Dus geen upgrade van 7 8 of 8.1.

Het antwoord is al gegeven: ja dus.
(op de pc heeft al eens een legale versie van 10 gestaan, bij schone installatie kiezen voor overslaan, als er om een key wordt gevraagd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan