cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hallo ik heb even een kort, maar belangrijk vraagje.
in opdracht van Buffy moet ik opschonen in de veilige modus met ccleaner. ik heb dit echter nog nooit gedaan en Buffy is niet aanwezig, dus vraag ik het hier. Toen ik er mee bezig was , stond ALLES aangevinkt en werd gevraagd of ik zeker wist dat er definitief verwijderd word. Ik durfde niet, ik dacht , dadelijk gaat hij alle prog. verwijderen. Wie kan me vertellen hoe dit werkt?
En of het normaal is dat alles is aangevinkt.
alvast bedankt! Gitana

Bij het tabblad windows staat bij mijj alles aangevinkt behalve het rijdje onder advanced (en advanced zelf). Als het goed is staat dit bij jou ook zo. Als je het helemaal zeker wil weten, kan je deze vraag even in het topic van je hijackthis-logje plaatsen. Dan kan buffy deze vraag precies beantwoorden. Dan kan je het ook niet fout doen.

EDIT: Ik zie dat je deze vraag ook daar hebt gesteld (bij je logje). Je kan het even afwachten. Als buffy reageert (en uitleg geeft) kan je de aanwijzingen uitvoeren.

Laatst bewerkt:
beste rve123, bedankt voor de snelle reaktie:D
Ik wil het wel aan Buffy vragen, maar die is er nou niet.
Daarom heb ik de vraag hier gesteld.

Het ééne moment is buffy wel online en het andere moment niet.

Aangezien buffy geen uitleg heeft gegeven wat wel en niet aangevinkt moet zijn, ga ik er vanuit dat je alleen maar op nu opschonen hoeft te klikken en te laten scannen.

Je kan ook eerst even analyseren. Dan zie je wat er wordt gevonden en bij opschonen wordt verwijderd. Als je daarna opschonen doet, weet je al wat er verwijderd gaat worden.

Ik heb n.l last van een trojan en dat zit me niet lekker.
wil er dus het liefst z.s.m. vanaf!!:mad:
En ik weet niet wanneer Buffy weer aanwezig is op aso, maar dan heb ik alvast haar wijze raad opgevolgd.
Voel ik mezelf ook een stuk beter, snap je?
groetjes Gitana:thumb:

Ja ik wil dat heel graag doen met ccleaner, maar die gooit toch geen programma's weg???
Daarvoor ben ik bang. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ben een btje voorzichtig. Geen zin in nog meer problemen. Als jij zegt dat het normaal is dat alles is aangevinkt, ga ik er mee aan de slag.

Ik zou zeggen doe eerst die analyse. Dan weet je het zeker.

Ik weet dat Buffy dit programma zelf dagelijks gebruikt. En zelf verwijder ik rucksichtloos alles wat Ccleaner aangeeft. Mijn pc's lopen mede daardoor al jaren als een zonnetje. Programma's worden niet weggegooid maar wel de troep die een programma achterlaat en eigenlijk zelf zou moeten opruimen. Het is goed dat je voorzichtig bent maar adviezen van Buffy kun je veilig uitvoeren, hoor. Misschien dat dit je zal helpen om het programma te vertrouwen.

he Sidi, dus jij weet zeker dat als alles is aangevinkt, dat hij dan alleen de rotzooi opruimt?? dus geen programma's??????
Ja en wat dacht je, ik heb alle vertrouwen in Buffy, hoor.
Ik wil ermee verder, maar ze is er momenteel niet.
groetjes Gitana En ook bedankt voor de reaktie:thumb:

Sidi. staat bij jou ook alles automatisch aangevinkt??
en dan druk je gewoon op opschonen?
Als jij het altijd gebruikt, kun je me dit dan even laten weten?? Dan ga ik ermee aan de slag en kan ik verder met de tips van Buffy.
groeten Gitana

Hoi Gitana,

Nee, programma's verwijderd Ccleaner niet. Alleen de troep van die programma's. Doe maar 's war RVE123 ook al aanraadde: doe de analyse. Je ziet dan een hele riks regels die voor verwijdering zijn aangemerkt Je ziet dan vooral logbestanden, tijdelijke internetbestanden en de inhoud van de Recycle-bin en nog meer tijdelijke bestanden van Office enzovoort. Door de jaren heen ben ik het programma al zo gaan vertrouwen dat ik niet eens meer naar de analyse kijk en gelijk, hup, alles in een keer naar het digitale zwarte gat verwijs. Zelf doe ik wekelijks een schoonmaakronde op m'n netwerk waarbij Ccleaner vaste prik is. Heb zelf nog nooit gemerkt dat ik iets kwijt was of dat programma's niet meer werkten ofzo. Integendeel ;)

Sidi, hartstikke bedankt voor deze uitleg:thumb: :thumb:
Ik ga gelijk aan de slag.
Gitana.

Succes met je actie. Hou ons op de hoogte. Overigens wordt Ccleaner frequent ge-update. Het is altijd wijs om even te kijken of je de laatste versie hebt.

Ik zag dat buffy heeft gereageert en alles heeft verteld. Ik zag ook dat het is gelukt tot zover:thumb:

Natuurlijk Sidi laat ik het resultaat weten.
ik heb al opgeschoond: 9 Mb en wat gaat dat supersnel, zeg, zo'n lange rij rotzooi.
Gitana

Ik volg je thread op ASO ook en het lijkt goed te gaan. Je bent daar in goede handen, in elk geval. :thumb:

Geplaatst door rve123
Ik zag dat buffy heeft gereageert en alles heeft verteld. Ik zag ook dat het is gelukt tot zover:thumb:

JA GEWELDIG HÈ. WORD ER WEER VROLIJK VAN:)

Hallo alllemaal, hier een hele blije Gitana, die dankzij de hulp van Buffy weer goed kan slapen, ik ben n.l. de trojan kwijt. Goede adviezen van Buffy gehad, wat een kei, zeg!!:thumb: :thumb:
En een tip: ga nóóit op een vreemde email afzender staan!! Bij mij ging die automatisch open en ik kreeg zowaar een Trojan kado.

bedankt voor alle hulp aan iedereen: groetjes Gitana:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan