Clear CMOS mag niet baten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
338
Hoi !

Na vijf weken kreeg ik mijn pc binnen. Deze was door ondergetekende zelf samengesteld, en geleverd en geassembleerd door Alternate, dan wel zonder besturingssysteem. Zij gaven echter schriftelijk aan dat het systeem wel onder XP was getest, zonder problemen.

Na alle drivers te hebben geinstalleerd stuitte ik op een probleem: de 2 videokaarten in Sli-mode. In Apparatenbeheer was er bij 1 van de 2 een uitroepteken met de tekst dat deze niet kon starten.

Ik heb toen deze stappen gedaan:
- Alle recente Windows updates binnenhalen
- Drivers meerdere malen her-installeren
- De laatste Forceware geprobeerd

Dit alles onder Windows XP met Dirextc 9.0c.
Toen ging ik het probleem bij het mobo zoeken, en kwam op de site van Gigabyte, waar ik in de FAQ een verwijzing vond naar dit probleem. Een update van de BIOS zou dit moeten verhelpen.

MAAR: Na het flashen van de BIOS krijg ik nu bij het opstarten helemaal geen beeld meer ! De monitor (DVI) geeft aan dat hij geen signaal ontvangt. De rest van de hardware klinkt, voor zover als ik het kan horen, nog in orde. Ook het proberen van Clear CMOS (batterij eruit en +/- connecten) mocht niet baten.

Heb ik nu nog een optie om het mobo naar de vorige staat te krijgen, of is het een RMA-kwestie geworden ?

Graag hoop ik dat iemand kan helpen (enige spoed geboden)
Greetz,

Tijmen_4Real

(betreft: AMD64 Dual Core, Gigabyte mobo, 2xClub3D7300GT)
 
Laatst bewerkt:
Haal er eens 1 videokaart uit...

Ik snap eigenlijk niet waarom je 2 7300 in sli hebt gezet? Dit kost meer dan 1 videokaart die beter presteert dan die 2 samen. videokaarten van een vorige generatie in sli zetten is puur geldverspilling.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar deze reactie heeft helemaal geen helpende functie voor mijn probleem.... Wat heb ik aan je post ?
 
Poeh sowieso lijkt het mij niet meer mogelijk om het mobo naar orginele staat te brengen.

Maar RMA bij een mislukte CMOS flash? mag je hopen dat ze dat niet onderzoeken aangezien afaik een flash volledig onder eigen risico valt.
 
Ok, maar deze reactie heeft helemaal geen helpende functie voor mijn probleem.... Wat heb ik aan je post ?

Hij geeft aan dat je er 1 uit kan halen, misschien dat je dan weer beeld hebt? en beeld betekend flash kans....
Stulk issie toch al
 
Ok, maar deze reactie heeft helemaal geen helpende functie voor mijn probleem.... Wat heb ik aan je post ?

Mijn suggestie was dat je een videokaart er uit haalde en met 1 probeerde. Hoor je trouwens een bepaalde beep. En moest het zijn dat je flash mislukt is dan is daar inderdaad geen garantie op.
 
Had ik ook getracht, maar denk toch dat het aan het flashen van de bios ligt. Daarna ging het mis, maar kan het nog gaan werken ?
 
Ik hoor geen beep, maar ik moest op aanwijzing van de winkel de bios flashen met deze update. de maker van het mobo, gigabyte,bevestigt dit ook
 
Enige mogelijkheid bij een mislukte bios flash is hardewarematig een nieuwe cmos te laten plaatsen, maar dat wordt gewoon niet gedaan volgens mij. Mobo is voor de vuilbak denk ik zo.
 
Gigabyte heeft meestal een dualbios, en zelfs bij de nieuwere mobo's een quad, pak de manual er even bij, en kijk of je nog de werkende over kunt zetten.
 
Inderdaad :) Maar dat kunnen zij ook. Je stuurt je mobo op en vervangen zo de bios
 
Dus je hebt bij een pcboer een pc gekocht met onderdelen die jij zelf hebt uit gezocht .
De pc heb je netjes binnen gekregen .
En toen ben jij zelf aan het *****n gegaan .
En de kast open getrokken en zo .
Wat denk je wat er nu gaat gebeuren .
Dag garantie .
Als er wat kapot gaat moet je de hele handel terug sturen .
Voor garantie
En nog even voor de goede orde Gigabyte borden hebben een dubbel bios
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan