clear tekst ebay password sent to ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

witteandre

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Zoneallarm geeft bij mij regelmatig de volgende melding als ik een password invoer op internet of als ik via een redirect een website bezoek. OOk komt deze melding tevoorschijn als ik een e-mail door wil sturen.

Zonealarm:
ID LOCK ALERT

Do you want to allow a clear text password to be sent to walk.to ? ( of to www.helpmij.nl of sent to smtp.tiscali.nl enz..)

Internet is trying to send "ebay password" to walk.to

Ik heb gescant met Noton antivirus 2004, ad-aware en spybot. Daarmee kan ik niets vinden.

Wat gebeurt er precies en wat kan ik hier tegen doen??

André de Witte

Gebruik je soms hetzelfde password voor ebay als voor helpmij en je email?

pop3 email gebruikt inderdaad geen encryptie voor het versturen van wachtwoorden, helpmij ook niet bij het inloggen.

hetzelfde

Hoi,

Niet helemaal maar jouw vraag heeft me wel aan het denken gezet. Het password van ebay is hetzelfde als het wachtwoord voor windows, en hetzelfde als het wachtwoord voor helpmij en voor de redirect gebruik ik hem ook. Echter, mijn wachtwoord voor pop3 is anders.
Ik heb nu mijn ebay password gewijzigt en ook andere wachtwoorden.

De problemen zijn nog niet helemaal opgelost maar het gaat al een stuk beter. Ik zal eens herstarten en dus inloggen met het andere wachtwoord, misschien helpt dat ook.

Controleert zonealarm zo simpel dat als er maar ergens een wachtwoord wordt verstuurd die hetzelfde is als mijn ebay password, zonealarm direct blokkeerd?

Ik begreep al niet waarom er steeds een ebay password zou zijn verzonden.

Groeten,
André

helemaal voor elkaar

Door wat wachtwoorden te wijzigen is het nu helemaal voor elkaar.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan