Nou dat is het probleem, ik kan er ook niets over vinden. Toch heb ik jaren geleden deze CD rom bekeken. Waarschijnlijk nog met Windows 3.11.
Hieronder plak ik de 'leesmij' file. Misschien kan je daar iets uit opmaken?
-------------------De Koninklijke Nederlandse Stoomboot Maatschappij.
Installeren.
Om deze CD-rom te kunnen afspelen dient u Quick Time for Windows 2.1 te installeren. Dit programma installeert U door op deze CD-rom op het icoon QT32inst.exe te klikken. Ook als U al een andere (latere) versie van Quicktime op de computer heeft
staan,dient U toch deze 2.1 versie te installeren.
Clickworks player.
Indien U nog geen Clickworks player op de computer heeft geinstalleerd, dan kunt u deze installeren door op deze CD-rom op het icoon Clickworks Player Setup.exe te klikken.Het programma Clickworks moet op Uw computer geinstallerd zijn voordat
u de K.N.S.M CD-rom kunt afspelen.
LET OP:
IN TEGENSTELLING TOT DE MEDLING VAN DE CLICKWORKS INSTALLER HEEFT U GEEN INSTALLATIE OF UPDATE VAN DIRECT X 3.0 NODIG OM DEZE CD TE KUNNEN BEKIJKEN!
Opstarten.
U start het programma K.N.S.M. op door op het icoon KNSM.clw op de CD-rom te klikken.
Kleuren.
Mochten de kleuren van de foto's niet goed zijn, dan dient u de computer opnieuw in te stellen. Klik in het openings scherm van Windows met uw rechter muisknop midden in het scherm. Er verschijnt nu een menu in beeld. Klik met de linker muisknop op eigenschappen. Klik op instellingen. Links van het midden bevind zich nu de kleureninstelling van uw computer. Stel deze in op "hoge kleuren" (65536). Klik op toepassen. Uw computer is nu geschikt om hoge kleuren weer te geven ------------