ClickWorks Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paiazul

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2012
Ik ben in het bezit van een CD rom uit 1998. Om die te kunnen bekijken heb moet ik ClickWorks Player installeren. Als ik dat probeer krijg ik de volgende melding. Knipsel.JPG
Op internet kan ik geen nieuwere versie vinden. Wat moet ik doen om toch de inhoud van de CD te kunnen bekijken. Wie helpt mij !!:confused::confused:

Die zal nooit gaan werken op een 64bit systeem
wellicht dat ie nog wel werkt op een xp 32bit, die kans is vele malen groter

Dat dit niet gaat werken was me reeds duidelijk. Maar hoe kan ik de data toch zichtbaar maken. Het is namelijk voor mij historisch materiaal wat er op staat.

Mumzel dat wordt lastig met een 64bit systeem.
Het programma vereist een 16bit verwerking, die ondersteuning daarvan is bij de 64bit matig of niet meer mogelijk.
Vandaar het voorstel om het met xp te proberen.

jackall, ik heb het met xp geprobeerd. Leek te lukken. Ik kon Clickworks installeren, kreeg ook keurig een icoon in het startmenu. Echter als ik daar op klik krijg ik even een zandlopertje en daarna niets meer. Het zelfde gebeurt als ik op het betreffende ClickWorks document klik. Er gebeurt dus helaas niets. Wat nu te doen.???

Wat doet die player eigenlijk? want ik kan er niets over vinden.

Nou dat is het probleem, ik kan er ook niets over vinden. Toch heb ik jaren geleden deze CD rom bekeken. Waarschijnlijk nog met Windows 3.11.
Hieronder plak ik de 'leesmij' file. Misschien kan je daar iets uit opmaken?

-------------------De Koninklijke Nederlandse Stoomboot Maatschappij.

Installeren.

Om deze CD-rom te kunnen afspelen dient u Quick Time for Windows 2.1 te installeren. Dit programma installeert U door op deze CD-rom op het icoon QT32inst.exe te klikken. Ook als U al een andere (latere) versie van Quicktime op de computer heeft
staan,dient U toch deze 2.1 versie te installeren.

Clickworks player.
Indien U nog geen Clickworks player op de computer heeft geinstalleerd, dan kunt u deze installeren door op deze CD-rom op het icoon Clickworks Player Setup.exe te klikken.Het programma Clickworks moet op Uw computer geinstallerd zijn voordat
u de K.N.S.M CD-rom kunt afspelen.
LET OP:

IN TEGENSTELLING TOT DE MEDLING VAN DE CLICKWORKS INSTALLER HEEFT U GEEN INSTALLATIE OF UPDATE VAN DIRECT X 3.0 NODIG OM DEZE CD TE KUNNEN BEKIJKEN!

Opstarten.
U start het programma K.N.S.M. op door op het icoon KNSM.clw op de CD-rom te klikken.

Kleuren.
Mochten de kleuren van de foto's niet goed zijn, dan dient u de computer opnieuw in te stellen. Klik in het openings scherm van Windows met uw rechter muisknop midden in het scherm. Er verschijnt nu een menu in beeld. Klik met de linker muisknop op eigenschappen. Klik op instellingen. Links van het midden bevind zich nu de kleureninstelling van uw computer. Stel deze in op "hoge kleuren" (65536). Klik op toepassen. Uw computer is nu geschikt om hoge kleuren weer te geven
------------

Het enige dat ik nog kan verzinnen is een virtuele Windows versie installeren op de computer en hem daarin opstarten....
... of http://www.kroonvaarders.nl/ contacteren :)

Bedankt Mumzel, ik ga nog eens met een virtuele Windows versie aan de gang. Wie weet. Overigens de Kroonvaarders site kende ik al. Maar evengoed bedankt voor je inspanningen.

Het ging niet echt om de site, maar om de mensen daar die misschien een oplossing zouden kunnen weten voor het probleem. Wellicht hebben ze hetzelfde aan de hand gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan