client kan geen webpages openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Gloednieuwe PC (client) kan geen Microsoft sites openen (e.a. belangrijke dingen)

Hallo!

Heb een paar uur geleden een nieuwe computer gekocht en na wat kleine probleempjes kan ik nu eindelijk de meeste websites openen.

Wel door de firewall op beide computers uit te zetten, dus niet ideaal. Maar goed...nu is het probleem dat ik bepaalde websites nog steeds niet kan openen, waaronder Hotmail, MSN, Microsoft e.d. Maar ook startpagina.nl Windows Update en MSN Messenger werken ook niet.

De computer draait als client in een netwerk van 2 computers. Beide hebben XP SP2. Server draait Avast antivirus, client heeft Norton Internet Security 2005

Kan iemand me vertellen waar dit probleem vandaan kan komen en hoe ik het kan oplossen?

Groetjes Pingwing

Laatst bewerkt:
Welke firewall heb je ?

Probeer eens een andere browser bijv FF

Heb Firefox geprobeerd, maar dit werkt niet.
Het lijkt echt in de beveiliging te zitten...heb dit met een oude pc ook eens gehad. Toen dacht ik dat het aan de pc lag, maar blijkbaar dus niet. De overeenkomst tussen beide situaties: de server!

Misschien iets in de instellingen? Maar zo ja...welke dan?

Aan welke instellingen het heeft gelegen, daar ben ik nooit achter gekomen.
Waarschijnlijk is er teveel geswitcht tussen verschillende instellingen, waardoor de pc niet meer snapte wat ik nou precies van hem wilde :-)

Na veel geklooi is het me in een wanhopige laatste poging gelukt met een format C: op beide p's en een schone installatie van Windows.

Dit even ter informatie.

Gr Pingwing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan