Client mac addr

• Onderwerp starter Onderwerp starter rambo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Eigenaardig gevalletje:

Bij het booten blijft de pc ongeveer een 20à25 seconden op het bootscherm staan met volgende melding:
"Client Mac ADDR"
Daarboven sta de netwerkkaart, zal dus wellicht hiermee te maken hebben maar waarom blijft hij daar zolang staan en kan ik dat veranderen?

Als je een netwerkkaartje niet gebruikt dan kan het helpen om bij de instellingen van dat kaartje een fictief IP-adres te zetten. Anders wacht dat kaartje op een IP-adres van een DHCP-server die er niet is.

Heb je geen netwerkkaartje die niet gebruikt wordt, dan kan het zo zijn dat je:

Een reeds bestaand IP-adres gebruikt
Er geen DHCP server gevonden wordt

thats it

Dat is het dus, de netwerkkaart wordt inderdaad gebruikt voor ons 2de pc en internet via een usb adapter

uitschakelen

Nog steeds zit ik met die wachttijd verveeld, weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken?? En zoals iemand hier zei, de netwerkkaart wordt gebruikt voor een 2de pc. Ik zocht me al rot in het bios om dit uit te schakelen, ik dacht dat bij het afzetten van modem ring on ging gedaan zijn maar blijkbaar niet...

Je kan inderdaad instellingen bij het booten oproepen maar die kan je minimum op 3 seconden zetten maar ik zou dat graag helemaal weg hebben zodat nog sneller opstart en niet die vervelende meldingen van client addr weergeeft....

raad

Niemand die raad weet.....geen gewoon probleempje ook hé

Opgelost

Eindelijk de oplossing gevonden met zelf te experimenteren en een klein tipje in die richting. Bij het booten gaf die dus de mogelijkheid om een configuratie schermpje te openen van de netwerkkaart en daar moest de ROM BOOT gedisabled worden....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan