Client PC komt niet op het Internet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hypo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypo

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Chello kabelaansluiting; Windows XP Home Ed.; firewall uit; router Sweenex 00.21 met firmware upgrade toegepast.

Gegevens:Router PC (die perfect met Internet verbindt):

Hostname: Hypo;
Realtek RTL 8139 Family Fast PCI Fast Ethernet NIC;
Fysiek adres: 00-50-FC-88-EC-9B;
DHCP: ingeschakeld;
Aut, Configuratie ingeschakeld: ja;
IP-Adres: 192.168.2.101;
Subnetmasker: 255.255.255.0;
Standaard Gateway: 192.168.2.1;
DHCP server: idem;
DNS-servers: idem.

Gegevens Client PC (de PC waarmee ik het Internet op wil):

Hostname: Justine
Realtek RTL 8139 Family Fast PCI Fast Ethernet NIC;
Fysiek Adres: 00-0A-CD-0F-7C-27;
DHCP ingeschakeld: nee
IP-Adres: 192.168.2.2;
Subnetmasker: 255.255.255.0;
Standaard Gateway: 192.168.2.1;
DNS-servers: idem.

Ping 127.0.0.1: OK, gaat goed.
Ping 192.168.2.101: 3x "Time-Out bij opdracht"
Ping Hypo: "Ping-aanvraag kan host Hypo niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw"

Router werd gereset; firmware opgehaald; client PC buiten de ingebouwde firewall van de Sweenex gehouden, NIETS HELPT; IK WORD ZO ZOETJESAAN WANHOPIG. Wil uiteindelijk met de toegevoegde PC het Internet op, meer niet. Wat doe ik fout en wie kan/wil mij helpen???

Laatst bewerkt:
Kun je niet de netwerk wizard van XP nog een keer draaien op de pc? Dan kun je aangeven hoe de pc verbinding moet maken met b.v. internet.

Fijn dat ik hulp krijg. geprobeerd, maar niets veranderd.

Wizard Netwerk Instellingen> Selecteer een verbindingsmethode> Heb "Deze comp. maakt via andere comp. in mijn netwerk of via residential gateway verbinding met het Internet' gekozen>Geef naam en beschrijving voor deze computer op>Het Netwerk een naam geven> Gereed om netwerkinstelling toe te passen> volgende> deze comp. is nu voorbereid voor gebruik in thuisnetwerk enz.

Heb niets gedaan met -Bestanden en Mappen delen en Map gedeelde Documenten, dus ik klik op Voltooien.

Ik klik op 'Mijn Netwerklocaties en zie dan 1) Lokaal netwerk, waaronder SharedDocs op Justine's Computer (Justine) 2) Onbekende Datum en Tijd (????), waaronder Wizard Netwerk Instellen; Volledig Netwerk en Netwerklocatie toevoegen. Hier heb ik niets mee gedaan. Moet dat wel? Zou daarin de sleutel kunnen liggen voor de oplossing van een week lang getrubbel? Maar ik hoef toch niets te delen; wil slechts het internet op, want Justine wil mailen en internetten...

Laatst bewerkt:
Hypo zei:
Wizard Netwerk Instellingen> Selecteer een verbindingsmethode> Heb "Deze comp. maakt via andere comp. in mijn netwerk of via residential gateway verbinding met het Internet' gekozen>Geef naam en beschrijving voor deze computer op>Het Netwerk een naam geven> Gereed om netwerkinstelling toe te passen> volgende> deze comp. is nu voorbereid voor gebruik in thuisnetwerk enz.

Heb niets gedaan met -Bestanden en Mappen delen en Map gedeelde Documenten, dus ik klik op Voltooien.

Ik klik op 'Mijn Netwerklocaties en zie dan 1) Lokaal netwerk, waaronder SharedDocs op Justine's Computer (Justine) 2) Onbekende Datum en Tijd (????), waaronder Wizard Netwerk Instellen; Volledig Netwerk en Netwerklocatie toevoegen. Hier heb ik niets mee gedaan. Moet dat wel? Zou daarin de sleutel kunnen liggen voor de oplossing van een week lang getrubbel? Maar ik hoef toch niets te delen; wil slechts het internet op, want Justine wil mailen en internetten...

Als ik het goed begrijp wil je met Justine via Hypo via de Sweex router gaan internetten?

Dus Justine hangt aan Hypo met een vast ip adres?

En je wilt Hypo niet latenICS'en?

Inderdaad: Justine hangt aan Hypo (overigens al meer dan 40 jaar...) en Hypo kan met Router probleemloos het Internet op. Justine's compie kan dat niet. Had ik ICS moeten doen? Om Justine alleen maar te laten Internetten?

ICS: moet dat dan plaatsvinden op Hypo of op Justine?

Zou het dan toch op te lossen zijn?

Hypo zei:
Inderdaad: Justine hangt aan Hypo (overigens al meer dan 40 jaar...)

Geen last van je nek?:D

Je hebt nu 2 routers, Hypo en Sweex, dat heb men niet graag.
Kun je Justine niet rechtsstreeks aan Sweex hangen? ( scheelt ook weer nekklachten )

Indien niet mogelijk, zet de dhcp server bij Justine weer aan en draai ICS op Hypo, hopelijk krijgt Justine nu een ip adres van Hypo.

Je hebt dus 2 netwerkkaarten in Hypo, dus moet er gerouterd worden tussen die 2 kaarten.

Of zet de dhcp op de 2e netwerkkaart in Hypo uit en geef deze een vast ip adres, dit ook bij Justine, deze moet dan het ip adres hebben van Hypo als gateway.

En de gateway van Hypo, waar justine aan hangt moet dan de router zijn.

[Je hebt nu 2 routers, Hypo en Sweex, dat heb men niet graag.
Kun je Justine niet rechtsstreeks aan Sweex hangen? ( scheelt ook weer nekklachten )]

Ho, ho, het wordt steeds 'duisterder'...Ik dacht dat ik maar 1 router had, de Sweex, maar als ik u goed begrepen heb, fungeert Hypo dan ook als router?
Maar Justine hangt toch al aan de Sweex? (Kabel van Justine's computer gaat toch rechtstreeks naar Sweexpoort?)

Goh, ik begin me steeds ongelukkiger te voelen... Ben maar een leek!

Lange Pier zei:
Als ik het goed begrijp wil je met Justine via Hypo via de Sweex router gaan internetten?

Dus Justine hangt aan Hypo met een vast ip adres?

En je wilt Hypo niet latenICS'en?

Dat had ik hier al gevraagd, maar geen antwoord op ontvangen.

Dus Justine hangt gewoon aan de Sweex:confused: , open netwerkverbindingen in configuratiescherm, kijk bij eigenschappen lanverbinding, eigenschappen internet protocol, zet daar alles op auto, en zet de gateway op 192.168.2.1

Bewonder ook uw geduld (met mij).

Heb gedaan wat u vroeg: DHCP is nu ingeschakeld, dat wel, maar IP-adres is veranderd: 169.254.126.117. Pingen daar naartoe: 4 pakk. verzonden; 4 ontvangen en 0 verloren. Kom nog steeds niet met Justine op Internet. Wat nu? ICS?

Hypo zei:
Bewonder ook uw geduld (met mij).

Heb gedaan wat u vroeg: DHCP is nu ingeschakeld, dat wel, maar IP-adres is veranderd: 169.254.126.117. Pingen daar naartoe: 4 pakk. verzonden; 4 ontvangen en 0 verloren. Kom nog steeds niet met Justine op Internet. Wat nu? ICS?

Zeg maar jij tegen mij, doe ik ook.

Dit nummer krijg je als de netwerkkaart of stuk is of niet goed is geinstalleerd, dat is een intern nummer, het heeft een naam maar die ben ik kwijt.

Dus je zult eerst moeten zoeken naar de reden, vraagteken in apparaatbeheer, drivers voor een ander merk kaart, etc. waarom die kaart niet werkt.

Dat ICS wordt gebruikt als er via een computer, die al het internat hangt, door een tweede computer verbinding wordt gemaakt.

Toets ICS in help en ondersteuning, staat het allemaal perfect weergegeven.

Het ip adres zal als de kaart goed werkt wel gegven worden door de router, en anders moet dat handmatig gebeuren, onderstaande links zijn daarvoor een hulpmiddel.

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ipconfig.mspx

En een makkelijker tooltje ervoor.

http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/tools/existing/wntipcfg-o.asp

Laatst bewerkt:
Apparaatbeheer geeft geen vraag- of uitroepteken aan, geen kruis, niente.
De netwerkkaart is twee dagen oud en m.i. goed geinstalleerd, want het icoontje in de Taakbalk geeft 111 pakketten verzonden aan en 0 ontvangen.

Zal het dus maar eens met ICS gaan probleren. Mag ik Lange Pier alvast bedanken voor zijn stamina en wellicht tot de volgende keer (als dat mag?).

Probeer eens de netwerkkabel van de andere pc, kun je dat uitsluiten indien deze ook niet werkt.

PS;

ICS werkt alleen als je Hypo als router gebruikt en daar dus twee netwerkkaarten hebt inzitten, maar eigenlijk heeft dat helemaal geen zin, als de netwerkkaart en/of kabel niet goed is in Justine.

Denk dat de netwerkkaart niet functioneert, en je hebt garantie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan