Client-server connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFlash

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Berichten
2
Als project voor school maken we een bordspel, ongeveer zoals monoploy. Ik moet de client server connectie maken.

Ik kan 1 client met de server laten communiceren via sockets. Nu wil ik dit uitbreiden, zodat meerdere clients om de beurt kunnen spelen(sequentieel). De opdracht was om geen threading te gebruiken, maar kan dit enkel met sockets?

Ik zoek dus eigenlijk een goed voorbeeld of tutorial dat me helpt bij het connecteren van verschillende clients met een server.
 
#1: Welke taal?
#2: Zonder Threading kan wel maar je maakt het jezelf dan overbodig lastig
#3: Je hebt een loop functie nodig die constant loopt maar wanneer een client dus traag reageert is iedreen aan het wachten.
 
Welkom op helpmij.nl TheFlash!

Ik kan vraag 1 voor je invullen Dinux.
Als je namelijk kijkt naar waar het topic geplaatst is, zie je dat het Java is.

Nu heb ik verder geen verstand van sockets en threading.
Sorry.

Succes,
 
Laatst bewerkt:
Als je het perse zonder threading wilt oplossen, zou je RMI kunnen gebruiken. Dit is vrij simpel en het kan zonder threads.
 
Idd Java

Het meest logische zou idd met threading zijn, maarja ze willen sockets zonder threading
Het spel zal idd heel traag verlopen
Dus dan zou je op de server side een loop functie moeten inbouwen?

public static void main(String[] args) throws IOException {

ServerSocket serverSocket = null;
try {
serverSocket = new ServerSocket(8888);
} catch (IOException e) {
System.err.println("Could not listen on port: 8888.");
System.exit(1);
}

Socket clientSocket = null;
try {
clientSocket = serverSocket.accept();
} catch (IOException e) {
System.err.println("Accept failed.");
System.exit(1);
}

PrintWriter out = new PrintWriter(clientSocket.getOutputStream(), true);
BufferedReader in = new BufferedReader(
new InputStreamReader(
clientSocket.getInputStream()));
String outputLine, inputLine;


outputLine = "you're turn";
out.println(outputLine);

while ((inputLine = in.readLine()) != null) {
outputLine = inputLine + "joep";
out.println(outputLine);

}
out.close();
in.close();
clientSocket.close();
serverSocket.close();
}
}

zou je mij kunnen uitleggen hoe juist?
en elke client gebruikt dan dezelfde poort?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan