clkads.com en robtex.com: Virus ? Malware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dobbelke

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Beste mensen,

elke keer als ik het internet ben opgeweest, staat in de map geschiedenis de link
clkads.com. Klik ik op deze link dan opent een pagina met de tekst "Het werkt!"
Via zoeken in google kom ik op domeinservers, en via daar klikken op de naam clkads.com leidt mij naar een vage pagina, die waarschuwt voor de mogelijk onveilige website robtex.com Ik word hier niet wijzer van.:o

verder niets... Vind het verontrustend. Hoe kom ik aan deze link?
Kan iemand mij zeggen of dit een virus, een malware of iets anders is?

robtex.com is (zover ik kan nagaan) geen onveilige website. Je kunt er informatie ophalen die betrekking heeft op Internet-domeinen.

Voorbeeld: De informatie over het helpmij.nl Internet-domein kun bij robtex.com opvragen via http://www.robtex.com/r/x?q=helpmij.nl

Ik heb verder geen idee wat clkads.com doet. Gegeven dat het terugmeldt "Het werkt!", lijkt het me een onzinnig programma.

Tijs.

Hallo Tijs,

dank voor je uitleg over robtex.com

Ik blijf het echter vreemd vinden dat ik via google of vi het direct intypen van de url www.clkads.com geen verdere informatie krijg over het doel en de eigenaar van deze url.

Hoe nu verder?

No sweat!

Iemand heeft een website gemaakt en checked of die werkt. Het lijkt of hij dat doet via een extra klein websitetje, dat robtex oppikt.
Geen reden tot ongerustheid;)

Het lijkt mij eerder dat het een soort van ''host'' voor reclame is, opgezet door een groter bedrijf. Als clkads (klik-advertenties) zelf een bedrijf was, zouden ze wel een goede website maken, en niet een tekstje zoals ''het werkt!''.

Waarschijnlijk gewoon aangemaakt voor reclame/omzeilen van ad-blockers doordat het een nieuw domein is.

Oke, bedankt

:thumb:
Iedereen bedankt voor de uitleg.
Ik maak me er geen zorgen meer over.

Groetjes,

Miranda.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan