clone boot wel maar niet uit zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Halo

Ik heb gisteren een nieuwe ssd gekocht en heb daar mijn ouwe ssd naar toe gecloned.

het werkt eigenlijk hellemaal goed, maar er zijn 2 dingen die ik niet begrijp.

1# wanneer ik ga naar "disk maagement" zie ik Disk 0 dat is mijn ssd en Disk 1 er zit verder niks voor storage in mijn pc dus wat is dat?
Capture.PNG
2# mijn echte probleem. wanneer ik mijn Pc boot dan gaat ie gelijk naar de bios. in de bios moet ik zelf op "windows boot manager" clicker terwel dat op boot prio 1 staat.[video=youtube;J-b7uzCP-QY]https://www.youtube.com/watch?v=J-b7uzCP-QY[/video]

Laatst bewerkt:
Die removable drive zal (naar ik verwacht) een van de card reader ("kaartlezer") poorten zijn of (onwaarschijnlijk) een harddisk-craddle die je (leeg) aan de pc/laptop hebt hangen.

Je andere probleem heb ik wel eens eerder voorbij zien komen hier op het forum. Mogelijk helpt het volgende:
In Windows:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
tabblad Geavanceerd, knop Instellingen in paragraaf Opstart en herstelinstellingen
Vink uit dat je de lijst met besturingssystemen wilt zien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja ik ben dat ding helemaal vergeten en ik denk inderdaad dat dat je cardreader is.

ik heb dat uit gevinkt, maar helaas werkt dit niet. zou het misschien mogenlijk een moederboard instelling zijn ?
mijn vader zij dat wanneer je een hackingtash wild maken dat er 1 instelling is die je moet veranderen anders werkt het niet. Misschien omdat het een clone is dat mijn motherboard het niet hellemaal goed kan lezen
Ik heb het (lelijke) motherboard asus87-c

Meestal zit er in die Asus een advanced bios mode.. kijk daar eens of alles wel echt goed staat.... en niet alleen maar op het oog via het snelmenu....

Reset de UEFI met de clrct jumper en de spanning eraf, start opnieuw op, tijd en andere gewenste dingen instellen, saven en rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan