CloneCD geeft troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Nadat mijn zoon Clone Cd installeerde heb ik serieuze problemen met pc. Ik weet niet of ik in het juiste onderwerp zit? Ik gebruik XP Home.
Bij het opstarten krijg ik steeds de melding: kon het programma CloneCDTray.exe niet openen want er ontbreekt ElbyCDio.dll. Heb dit reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het is nog steeds hetzelfde probleem.
Wat is die dll eigenlijk?
Nu kan ik de pc zelfs niet meer opstarten!! Geraak niet verder dan het BIOS. Daar heb ik als First Boot nu cd-rom ingesteld omdat ik hoop te kunnen opstarten vanaf de XP-cd.
Kan dat eigenlijk, Moet ik nadien dan die dll installeren en van waar haal ik die best af?

Thanks voor diegenen die me willen helpen!

Laatst bewerkt:
Als je pc blijft hangen welke melding geeft hij dan.
BIj de bios zal hij normaal wel niet blijven hangen of het moest met zo'n zinnetje zijn van can''t fan operating system ofzow.
Probeer windows eens op te starten in veilige modus f8 tijdens het opstarten.
Druk die f8 herhaaldelijk in tijdens dat je pc opstart.

Je kan daarna een lagere versie van CloneCD proberen.
http://www.oldversion.com/program.php?n=clonecd

Daarna kan je de opstartsleutel voor de CDTray weghalen.
Klik op start.
Klik op uitvoeren...
Typ msconfig in en druk op ok.

Ga naar het tabblad opstarten, haal het vinkje weg bij het CDTray ding, druk op ok en start terug op.
Na een herstart, krijg je volgend scherm:
hulpprog-sysconfig-alert.gif

Zet een vinkje en druk op ok.

James :)

Bedankt voor jullie reacties! Sorry voor het late antwoord! Had gewoon geen tijd!
Programma verwijderd, pc zat vast, kon niet meer opstarten.
Ook systeemherstel lukte niet meer.
Opgestart met Cd van XP en dan toch systeemherstel kunnen doen. In BIOS first boot terug op HD gezt maar pc kan alleen nog opstarten vanop cd -rom. Dus ik zou dit graag opgelost zien maar daarvoor zit ik in verkeerd onderwerp vrees ik?

Thanks

Ja, ik denk het ook. Alvast bedankt voor je tip hoor!!!

Dikke groetjes
Sonneken

alles is OK nu, pc geformatteerd! Rest lukte niet, was het beu!
Thanks aan iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan