CloneCD is heeel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Sinds ik een nieuwe CD / DVD brander in mijn PC heb geplaatst duurt het branden van een cd'tje met CloneCD 10 minuten terwijl dit voorheen 2 a 3 minuten was.

Ik heb een Nec 3500 RW_ND 3550A brander geplaatst. Mijn PC heeft een Pentium D 3.0Ghz processor ( Medion 8800 Titanium ) , 2 GB geheugen en draait op Windows XP Home edition.

Heb je Clonecd verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nadat je de andere brander gemonteerd had? Staat de brandsnelheid wel goed?

reactie

Crash

Ik heb afgelopen weekend Windows opnieuw geinstalleerd , dus ook CloneCD.
De brandsnelheid staat op Max

reactie

Lange P

Ik heb de ASPI drivers geinstalleerd maar helaas hij doet er nog steeds 10 minuten over :evil:

K@RTJE zei:
Lange P

Ik heb de ASPI drivers geinstalleerd maar helaas hij doet er nog steeds 10 minuten over :evil:

Had je overigens ook de chipsetdrivers van/bij Medion opgehaald, of van je Medion cd, en deze geinstalleerd?, misschien dat de device op pio mode draait.

reactie

Ik maak geen gebruik van de "Recovervy CD" van Medion omdat ik dan een stuk van mijn harde schijf kwijt ben en ik na de recovery niet altijd software wil verwijderen die ik niet nodig heb.

Ik installeer alles handmatig dus ook de chipset [ Intel ]

Volgens ligt mijn "probleem" in het feit dat ik de originele CD / DVD brander [ Sony met lightscribe ] heb vervangen door mijn nieuwe Nec

Dus die draait gewoon in UDMA modus? te zien in de info tool van Nero of in apparaatbeheer bij de ide controllers.

reactie

Ik zie alleen de vermelding "DMA on " is dat misschien het probleem ?

nero.jpg

Helaas niet, die staan goed.

De oplossingen worden schaarser en schaarser, heb internet er op afgezocht, en alleen die udma geeft deze problemen.

Ook al de firmware nageken of dit de laatste is?
Kabel omgewisseld?

Een kleine opmerking, je hebt beide cd/dvd devices aan de primaire controller hangen en de twee hdd's aan de secundaire, vaak wordt er aan de primaire master de systeemschijf gehangen met de dvd/cd lezer als slave, en aan de secundaire de dvd/cd writer als master met de tweede harde schijf als slave, had dit een reden om het zo te doen?

reactie

Aan de kabels heb ik niet gezeten. Er zitten twee S ATA schijven in , die elk apart op het moederbord zitten aangesloten. Er zit 1 ATA aansluiting op het moederbord , daar zitten de CD / DVD speler & brander op aangesloten.

Ik zal eens op zoek gaan naar de laatste Firmware ( Medion ??? )

K@RTJE zei:
Aan de kabels heb ik niet gezeten. Er zitten twee S ATA schijven in , die elk apart op het moederbord zitten aangesloten. Er zit 1 ATA aansluiting op het moederbord , daar zitten de CD / DVD speler & brander op aangesloten.

Ik zal eens op zoek gaan naar de laatste Firmware ( Medion ??? )

Heb ik even verkeerd gezien.:rolleyes:

Maare, je hebt toch een NEC 3550 A? die kun je mij Nec ophalen.

Of hier,

reactie

Lange P

Ik was ff in de war met de BIOS

Ik heb de Firmware geupdate maar helaas , hij doet er nog steeds 10 minuten over.

Ik laat het maar ff zo ..................................... bedankt tot zover !!!

reactie

Lange P

Ik heb gisteren mijn oude brander erin gezet en het probleem is "opgelost".

Ook heb ik ff gezocht met Google en daar kwam ik meer mensen tegen met hetzelfde probleem. Ik heb nog een Pentium 3 en ik zal hem daar eens in proberen , doet hij daar hetzelfde dan ..................................... komt hij op Marktplaats.

Het is, al met al, een vreemd probleem, maar goed, het kan natuurlijk altijd een misbaksel zijn, je kunt altijd nog de garantie claimen.

Ik heb dezelfde brander nu een dik half jaar, geen vuiltje aan de lucht, perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan