Cloud data naar SharePoint (700GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemiddag.
Ik wil voor een klant cloud data overzetten naar SharePoint.
Dat zou via knippen/plakken kunnen (zowel de cloud drive als de sharepoint omgeving is binnen de verkenner zichtbaar).
Maar, het gaat om veel data, 700GB en een trage cloud drive (TransIP STACK). Dus ik verwacht dat daar dagen overheen gaan.

De cloud schijf wordt ook door meerdere mensen gebruikt.

Waar ik tegen aan loop is het volgende.
Als ik het via knippen/plakken doe dan is het dagen onduidelijk waar welke data staat.
Ik heb ook gedacht aan synchronisatie software, om die een week of paar weken te laten draaien.

Wat zou een goede manier kunnen zijn?
Zijn er tips te geven uit de praktijk?
Welke synchronisatiesoftware zou te gebruiken zijn hiervoor?

Dank alvast voor het meedenken!
 
Als de locaties als schijfletters in de verkenner zichtbaar zijn, dan zijn er diverse opties, o.a. de shareware versie van Total Commander bevat een prima synchronisatie tool.
Voor wie een webdav schijf wil benaderen en deze onder Windows niet als schijfletter heeft, is er ook een webdav plugin, werkt ook prima.
Knippen/plakken is inderdaad niet aan te raden.
 
Bedankt @route99, wist niet dat Total Commander ook kan synchroniseren. Ga ik bekijken. Heb qua webdav RaiDrive geinstalleerd, die kan zowel een koppeling met de cloudomgeving als Sharepoint leggen, dat is ideaal.
 
Dank je voor linkje @route99. Vraag me wel af of er geen snellere manier is en of 700GB wel snel genoeg werkt met de TotalCommander synchronisatie tool. Het zal van webdav verbinding (S schijf) naar SharePoint moeten gaan.
Heb jij daar ervaring in?
 
Aan die snelheid is niet veel te doen vrees ik. Ik zou persoonlijk kijken of je het volgende scenario kunt opzetten

-Zorg dat de gebruikers nog geen toegang hebben tot de nieuwe sharepoint
-Selecteer een synchronisatie tool die de webdav kan BLIJVEN synchroniseren met sharepoint.
-Maak een eerste synchronisatie webdav->sharepoint. Kan zijn dat het lang duurt maar dat maakt niet uit
-Synchroniseer daarna nog een keer. Want er zal tijdens de eerste sync het een en ander zijn veranderd
-Disable de toegang tot webdav
-Synchroniseer een laatste keer webdav->sharepoint
-Verleen toegang tot sharepoint

Indien niet mogelijk dan hopen dat ze niet werken tussen kerst- en nieuwjaar. Dan die periode gebruiken om de boel te verhuizen
 
@RogerS dat lijkt mij een heel goed plan! Hè fijn om zoiets op helpmij te overleggen, geeft inzicht. Zo ga ik het doen. En kan dan of Total Commander voor synchronisatie tool maar misschien nog beter een andere gebruiken. Maar dat komt goed.
 
Ik heb ook wel eens Carotdav gebruikt om van een webdav drive bestanden te downloaden, simple en toen in mijn herinnering net zo snel als TC.
 
Dank je @route99 . Gebruik nu zelf RaiDrive en werkt prima maar is betaald.
Voordeel daarvan is dat je (naast webdav) ook een drive letter naar SharePoint ermee kan aanmaken.

Zal Carotdav gaan bekijken, ben altijd in voor nieuwe tools/software.
 
@Rubensky . Had je al gezien dat het hier om de Stack van TransIP gaat? Laat ik het anders zeggen. Dit proces zal niet beperkt worden door de upload richting sharepoint.
 
Heb ik gezien, ik zou het daar eerst weghalen en dan vanaf lokaal weer uploaden. Eventueel een kopie.
 
Niet geheel, ik ga meer uit van de best practice van Microsoft, daarom geef ik daar ook een link naartoe.
 
Bedankt @Rubensky voor meedenken. Die best practice zal ik in ieder geval gaan bekijkenm maar het stappenplan van RogerS spreekt me zeer aan.

TransIP STACK is zeer traag, alles eerst naar lokaal kopieren en dan naar Sharepoint, lijkt me wat dubbel werk en niet handig omdat er meerdere mensen in werken. Nou ik laat weten hoe het loopt.
 
Het lijkt mij wel de beste optie. Je bent dan veel minder afhankelijk van de verbindingsstabiliteit bij Stack. En daarnaast heb je bij Stack dan nog een versie van de data, mocht er iets fout gaan dan kan je terug.

Als laatste, dit is al door meer mensen opgemerkt, zorg ervoor dat je de data migreert als er niemand met die data aan het werk is!
 
Tsja, er zit wat in @Rubensky. Ga erover nadenken. Omdat die Stack zo traag is is het wel de vraag of het werkbaar is.
 
Ga je op zaterdag migreren? Dan op vrijdagmiddag direct na sluiten van het bedrijf de download aanzetten. Zorg wel dat deze actief blijft door je laptop aan te houden met bijvoorbeeld PowerToys. Zaterdagochtend is deze klaar. Migratie naar Sharepoint starten. (Die kan je vrijdag natuurlijk al Voorbereiden).

Zaterdagmiddag aan het bier en maandag weer aan het werk.

Dat zou, kort door de bocht, mijn route zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan