[Cloud Software] Dropbox, Google Drive en OneDrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Sinds ik gebruik maar van Cloud Software ben ik al een tijdje in zee met Dropbox. Hierin verwerk ik wat standaard documenten voor school waarbij al deze bestanden ook gedeeld worden. Een half jaar geleden ben ik óók begonnen met het gebruik maken van Google Drive. De reden hiervan was omdat ik zelf ook Google Chrome gebruik, waar het goed met gecommuniceerd wordt. Hierin verwerk ik mijn Privé documenten. Deze cloud software gebruik ik dus alleen wanneer ik deze documenten nodig heb.
Als laatst is de OneDrive die ik misschien wil gaan gebruiken. De reden hiervan is dat ik sinds vorige week een laptop heb en ik voorheen alleen een vaste desktop had. Alle afbeeldingen, documenten, muziek etc. wil ik kunnen benaderen op mijn desktop maar ook op mijn laptop.

Nu wil ik het zo maken dat ik één enkele (of twee) Cloud omgevingen wil gaan gebruiken om het overzicht te behouden.

De totale opslag die ik wil gaan gebruiken is +/- 50GB.

Welke Cloud software raden jullie mij hiervoor aan ?

Ik denk dat je dit artikel in de CT van vorige maand wel handig zal vinden : Klik

Daarnaast heeft CT ook een heel dossier aangemaakt over de clouddiensten : Klik

Laatst bewerkt:
Voor mensen die ook zoekende zijn en al zoekende jouw topic vinden, wat heeft jou doen besluiten OneDrive te kiezen, of misschien anders gezegd, wat heeft het voor op de anderen?

In verband met het gebruik maken van 2 Windows systemen vind ik OneDrive het meest combitable. Google Drive en Dropbox vind ik dat opzicht vooral voor het opslag gebruik. De opslag voor alle gebruikersdata past voor mij doen dus beter bij OneDrive.

Dropbox blijf ik wel gebruiken voor data de sharen met andere.
Google Drive blijf ik ook gebruiken ivm privé bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan