Clouddienst oplossing

• Onderwerp starter Onderwerp starter DKU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DKU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2015
Beste (mogelijke) helper,

Namens bedrijf X ben ik momenteel bezig met de digitalisering van een grootschalig aantal documenten. Onder 'documenten' (wordt in ons geval) het volgende verstaan:

- Procedure documenten;
- Formulier documenten;
- Instructie documenten;
- Stroomdiagram/flowchart documenten.

Het creëren van deze documentsoorten wordt gerealiseerd in de toepassingen/oplossingen van Microsoft. (Microsoft Office)

Het is de bedoeling dat deze documenten zowel een administrator als view modus mogelijkheid hebben. Dit ter afscherming van EDIT/bewerk machtigingen waardoor alle gegevens op één plek gecentraliseerd, beheerd en gereviseerd worden.

Daardoor maak ik namens bedrijf X maak gebruik van de Google Drive diensten voor de digitalisering/overdracht van schriftelijke bestanden.

Ik stuit echter op een aantal problemen:

- Microsoft Visio 2013 wordt niet ondersteund waardoor ik mijn flowcharts in Word handmatig moet creëren
- In de (folder)view modus van Google drive is het niet mogelijk om in de opgestelde mappenstructuur te zoeken met een dergelijke 'search button'
- De op de ingevoegde flowchart symbool hyperlinks worden niet ondersteund in de (folder)view modus waardoor je eerst het bestand dient te downloaden alvorens je de gekoppelde hyperlinks aan kunt klikken.

Conclusie:
Cloudoplossing die alle office bestanden in een administrator modus kan bewerken en bepaalde rechten kan ontnemen waardoor de gebruiker alleen de mogelijkheid heeft om te 'zien'/'lezen', klikken(hyperlinks), (lokaal) downloaden en printen in de view modus.

Iemand die bekend is met een (software) oplossing die de bovenstaande gebreken op kan vullen of een alternatieve methode waarmee de behoefte bevredigd kunnen worden?

Ik zie graag een antwoord van u tegemoet,

Met vriendelijke groeten,

DKU

Microsoft Drop box? (daar weet ik het niet zeker van)
Een (Linux) Webdav server... daar kun je de rechten zo instellen....
Met een Windows server vast ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan