Club3D HD 5850 vs ATI Radeon HD 5850

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoudo

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Hoi Helpmijers,

Wat is, of is er een verschil in deze twee kaarten?

- Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)
- Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)

Als ik naar de Spec kijk, zie ik een verschil in de Interfaces en de DRM.
Sapphire heeft een hogere Shader clock (44Ghz) dan de Club3D
En verder lijkt het alsof deze twee kaarten hetzelfde zijn.

ps) ga mijn pc niet overclocken/ en gebruik slechts maar 1 videokaart

tnx

Ik ga er vanuit dat de kaarten voorlopig wel gelijk zullen zijn.
In de toekomst zullen er wel exemplaren zijn met andere (betere) koeler, of die al in de fabriek een beetje overklokt zijn.

Dus eigenlijk zal ik dan in dat geval voor de goedkoopste moeten gaan?

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar club3d, betrouwbaarder altijd naar mijn mening

Zoals mars al typte er zijn nu nog amper verschillen tussen de nieuwe kaarten.

Het is meer waar je zelf de voorkeur voor hebt.
De ene zweert bij Sapphire en de ander bv bij club3d.

Zelf vind ik Asus / XFX wel goed, nooit problemen mee gehad.
Ooit 1 keer een club3d gehad en had warmte problemen.
Misschien was dit een uitzondering :) maar sinds dien geen club3d meer voor mij.

De koelers zijn identiek dus dat maakt ook niets uit.

nooit een club3d kopen, het zijn budget kaarten met goedkope onderdelen.
ze worden erg warm en maken veel herrie.
ik en iedereen die ik ken hebben er negatieve ervaringen aan ondervonden.
sapphire is echter wel een topmerk, met goede koeling en de nieuwste snufjes aan board.
sapphire is de grote producent van ati, en heeft ook alle kaarten in diverse uitgaven op de markt.

mag ik je wat tips geven:

videokaart: Sapphire, Asus of XFX
moederbord: Asus, Gigabyte of MSI
hardeschijf: Samsung of WD
invoerapparaten: Logitech
monitoren: Samsung

Laatst bewerkt:
nooit een club3d kopen, het zijn budget kaarten met goedkope onderdelen.
ze worden erg warm en maken veel herrie.
ik en iedereen die ik ken hebben er negatieve ervaringen aan ondervonden.
sapphire is echter wel een topmerk, met goede koeling en de nieuwste snufjes aan board.
sapphire is de grote producent van ati, en heeft ook alle kaarten in diverse uitgaven op de markt.

mag ik je wat tips geven:

videokaart: Sapphire, Asus of XFX
moederbord: Asus, Gigabyte of MSI
hardeschijf: Samsung of WD
invoerapparaten: Logitech
monitoren: Samsung

En waar is al die wijsheid op gebaseerd?

Gezien de keuzes die hij maakt, wat wilde verhalen. Helemaal onzin is het niet, als het gaat over de moederborden en graka's. Maar het komt over als een soort van gevoelskwestie. Over de mobo's en graka's heb ik hetzelfde gevoel bij die merken. Maar er zijn zat verhalen over falende Asus en XFX-kaarten van de laatste twee jaar, dus of het terecht is, is een tweede.

Verder beperk je jezelf ongelofelijk wanneer je voor een Samsung-monitor gaat, en per definitie alle andere merken negeert. Zou sowieso nergens op slaan, aangezien verschillende merken Samsungpanelen gebruiken (BenQ bijvoorbeeld). En de leidende gamemonitor op 22" en 24" van het moment komt toch echt van die andere Koreaanse panelen-fabrikant, LG. Philips heeft weer hele zuinige monitoren, etc. etc.

Kwa invoerapparatuur is Logitech een van de leidende merken. Het is het grootste merk, maar het beste?? Dat niet perse. Sterker nog, verschillende van hun producten zijn voorbijgestreeft door producten van de concurrent (de beste Logitechmuizen behoren niet tot de beste muizen). Daarom worden ze ook actief op een bredere markt van consumentenapparatuur die niet perse gerelateerd is aan computergebruik. Microsoft maakt mooi spul, en voor gamers heb je mooi spul van Razer. Verder moet je de goedkopere merken niet onderschatten. Over het algemeen geldt namelijk gewoon dat je krijgt waar je voor betaalt.

Het verhaal over de HDD's is ook onzin. WD en Samsung hebben mooie schijven voor een aardige prijs, maar Hitachi en Seagate hebben dit ook. Wie leidend is op de mainstream markt zegt geen bal als het gaat om het benoemen van wie kwalitatief de betere producten maakt.

nee, maar wel het aantal klachten over fabrikanten die niet de mainstream maar wel deels mijn mening bepalen.
zoals het merk LG waar je op alle gebieden, zoals telefoons en tv's veel klachten binnenkomen met name over de firmware.
voor een hoop computer onderdelen, bepalen vooral de klokprestaties een deel, met name hoelang een moederbord het volhoud op een hogere bussnelheid.

LG telefoons en televisies zijn niet vergelijkbaar met hun monitoren-divisie.
De telefoons en televisies vallen sowieso altijd in een goedkopere klasse. Dus dat is geen eerlijke vergelijking of indicatie over het merk; het is niet door te trekken naar andere producten. En de firmware van een monitor? Daar kun je normaal gesproken helemaal niets aan veranderen. En de firmware van televisies wordt slechts zelfden iets aan gedaan. De telefoons zijn gewoon ruk, maar dat was meestal niet firmware gerelateerd in mijn tijd als verkoper (dat zou juist geen probleem zijn, omdat een updatje het probleem zou verhelpen).
Waarom is Gainward of Gigabyte dan geen goede videokaartmerk?
Of zijn moederboarden van Intel zelf niet goed?
Of Hitachi hardeschijven? Ik kan me niet voorstellen dat WD of Samsung minder problemen opleveren. Sterker nog, het zou logischer zijn dat ze meer klachten zouden opleveren, omdat ze meer verkocht worden.

met videokaarten is het gewoon onzin, shareman.

Met bijv moederborden heb je een punt, maar ook daar merk je het verschil niet zo, als gewone gebruiker.
Alleen bij voedingen moet je heel erg opletten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan