cm 690 contra cm690 2 advanced

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo ik heb sind 2 dagen de cm 690 thuis staan(nog in doos)om mijn systeem over te bouwen vanuit mijn oude;) kast maar nou raadde een kennis van mij aan om voor 2 tientjes meer de advanced toch maar te kopen kan iemand mij vertellen wat de verschillen/voordelen zijn tussen de en of de andere kast alvast bedankt voor jullie advies:thumb:

p.s:hier de specs van mijn systeem

Moederbord : Asus M4A78T-E
Chipset : AMD 780
Processor : AMD Phenom II X2 550 @ 3100 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 5700 Series
Harde Schijf : Maxtor (204 GB)
Harde Schijf : SAMSUNG (1000 GB)
Harde Schijf : SAMSUNG (1000 GB)
Harde Schijf : SAMSUNG (640 GB)
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7241S ATA Device
Monitor Type : Acer V203H - 20 inches
Netwerkkaart : AR8121/AR8113/AR8114 PCIe Ethernet Controller
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600 (x64)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9

CM 690 II advanced
CM 690
Als je naar de specs kijkt zie ik een aantal verschillen:
- 690 II is iets groter
- 690 II heeft iets grotere fans
en
CM 690 II Advanced Edition Features

The CM 690 II Advanced includes an external HDD dock, meaning you can now access files from a drive without an external enclosure or the need to open up the case. In addition, to keep your system future-proof, it also comes with a 1.8”/2.5” drive cage for smaller SSD drives. Advanced edition also features a revolutionary steel GPU retention bracket that can be reinforce the weight of up to three graphics cards while providing an option fan mount on the bracket, yet ensuring that heavy and long graphics cards have additional support.

weke zou jij zelf kopen als het zou moeten?
toch maar die extra 20 euro uittrekken voor die nieuwe kast?
ik wil namenlijk in de toekomst ook nog een cf opstelling maken met de ati hd57770 kaarten,graag nog even jullie advies hierover zodat ik volgende zaterdag eventueel kan ruilen bij alternate

Goedemorgen,

Voor de maten zou ik het niet doen hij is alleen 3 cm hoger en de rest is millimeter werk dus dat scheelt niets.
En ventilatoren zijn wat groter maar mijn ervaring met de oude 690 is prima en de 140mm fans zijn in weinig verkrijgbaar stel je wilt stillere.
Dus conclusie ik zou de 20 € in mijn zak houden.

Laatst bewerkt:
Verdere verschillen vanuit reviews:

CM690 II:
- zwart gespoten binnenkant
- geschikt voor 2,5" SSD
- beter kabelmanagement

Reviews:
http://www.thinkcomputers.org/cooler-master-cm-690-ii-advanced-case-review/
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/gehaeuse/coolermaster_cm690_ii_advanced/s01.php

Vergelijk de reviews anders met de kast die je hebt en/of de reviews die beschikbaar zijn.

Zelf zou ik voor de meest praktische gaan, in dit geval de CM 690 II advanced. (afgaande op de reviews)
Ben zelf prima tevreden met mijn HAF932.

Hoi,

Maar of dat 20 euro waard is betwijfel ik maar aan ts de keus

hallo allemaal bedankt voor jullie adviezen het wordt volgende week de gewone omruilen voor de advanced ik ben overtuigd geraakt door alle goeie revieuws over die dus dan nog maar even 20 euro extra neerleggen dan ben ik voorlopig weer klaar voor de toekomst.:cool:
volgende keer als ik alles om ga bouwen eerst maar naar de kast kijken en dan naar de rest :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan