CM 97/98 onder winXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

stopie8

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Berichten
6
Ik ben nog steeds helemaal gek van de versie 97/98 van het spel championship manager. Nu had ik altijd een oude pc met win95 erop en daar liep ie prima op. Nu heb ik alleen nog een pc met windows XP en ik krijg het niet meer aan de praat.

Een vriend van mij had hetzelfde probleem en ik heb hem geholpen door de compatibiliteit te veranderen naar een oudere windows-versie en hij liep gelijk.

Op mijn pc daarentegen heb ik precies hetzelfde gedaan, maar de pc komt na even een zwart scherm direct weer terug in de map waarin ik CM heb geïnstalleerd. Er verschijnt geen foutmelding in beeld, maar ik ben gewoon terug waar ik was...

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?? Bedankt alvast!
 
Welkom bij de Helpmij!

De logica zegt mij dat er dus iets anders aan de hand moet zijn:

misschien wat aandachtspunten:

- zijn beide XP's hetzelfde getweakt (lees bijv. :SP2 en / of andere updates)
- DirectX ?
- instellingen videokaart?

en zo zijn er nog wat dingen die kunnen verschillen op beide machines, waardoor op de ene de game wel wil draaien en op de andere niet. Ik ben bang dat het even zoeken gaat worden voor je welke "tweak" debet is aan het niet willen draaien van de game.

Heb je overigens al gekeken in de troubleshootsectie van cm97/98 ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds helemaal gek van de versie 97/98 van het spel championship manager. Nu had ik altijd een oude pc met win95 erop en daar liep ie prima op. Nu heb ik alleen nog een pc met windows XP en ik krijg het niet meer aan de praat.

Een vriend van mij had hetzelfde probleem en ik heb hem geholpen door de compatibiliteit te veranderen naar een oudere windows-versie en hij liep gelijk.

Op mijn pc daarentegen heb ik precies hetzelfde gedaan, maar de pc komt na even een zwart scherm direct weer terug in de map waarin ik CM heb geïnstalleerd. Er verschijnt geen foutmelding in beeld, maar ik ben gewoon terug waar ik was...

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?? Bedankt alvast!
 
@Mossel85
Welkom op Helpmij.
Als dit een grapje is laat het dan je laatste zijn.
Als je dingen wilt uitproberen kun je in onze Zandbak terecht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan